A világ legelső metrójának építése 1861-ben

A vasútépítés az Egyesült Királyságban a 19. század elején vette kezdetét. 1854-re hat különböző pályaudvar készült el közvetlenül  London belvárosának peremén, azonban így a közúti forgalom jelentősen megnövekedett a város környékén részben azért, mert a vonattal közlekedő utasok közúton folytatták az utazásukat a város központjába. Az ötlet, mely szerint földalatti vasúttal volna célszerű összekötni London körzeteit a jelentősebb pályaudvarokkal már az 1830-as években megszületett, azonban azt nem vették fontolóra egészen az 1850-es évekig, amikor is úgy gondolták, hogy megoldást jelenthet a megemelkedett közúti forgalom problémájára.

Londoni földalatti

Az építkezés 1860-ban kezdődött  és az építkezés során a három legjelentősebb vasúti csomópontot, a Paddington Station-t, a King’s Cross-t és a Farringdon Street-et kötötték össze. Az építésnél a „cut & cover” technológiát alkalmazták, amelynek a lényege az volt, hogy a földalatti alagutakat nem fúrták, hanem ásták, majd azt befedték. A hat kilométeres alagútban a szerelvényeket gőzmozdony húzta, így előfordulhatott, hogy az utazók arcán kicsapódott a koromréteg. A világújdonságnak számító alkotást London lakosai 1863. január 10-én próbálták ki.

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti

Londoni földalatti


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!