A dollár Zimbabwe hivatalos fizetőeszköze volt 2009-ig. Jelenleg hiperinfláció sújtja, használatát felfüggesztették. Az infláció kordában tartására irányuló erőfeszítések, illetve a 2006-ban, 2008-ban és 2009-ben végrehajtott háromszori denomináció ellenére 2009. április 12-én gyakorlatilag megszüntették a nemzeti valuta használatát. Ez azután következett be, hogy a zimbabwei központi bank 2009 januárjában törvényessé tette a külföldi fizetőeszközök használatát a pénzügyi műveletekben. Jelenleg Zimbabwében mindenféle pénzügyi műveletre külföldi fizetőeszközt használnak, köztük a dél-afrikai randot, a botswanai pulát, az angol fontot, az eurót és az amerikai dollárt. A hivatalos inflációs ráta: 1998-ban 32%, 2004-ben 133%, 2005-ben 585%, 2006-ban közel 1000% volt. 2007 májusában az infláció 3731,9% volt. 2008. októberében 231.000.000% volt.
2008-ban a The Zimbabwean újság indította el a Trillió Dolláros Kampányt, hogy tiltakozzanak a Zimbabwét sújtó elképesztő hiperinfláció ellen, Robert Mugabe elnök politikája ellen, illetve ezzel az innovatív reklámmal magát az újságot is népszerűsítették. A reklámmal a zimbabwei sajtó szabadságáért is kampányoltak. Zimbabwe elértéktelenedett fizetőeszközéből készítették el a szabadtéri reklámokat, melyek az ország összeomlását szimbolizálják. A megdöbbentő reklámkampány során pénzből készült posztereket helyeztek el, illetve óriásplakátokra ragasztottak több száz, olykor több ezer zimbabwei dollárt a forgalmas utak mentén, a következő üzenetekkel: “Mugabének köszönhetően ez a pénz tapéta”, “Olcsóbb erre a pénzre nyomtatni, mint papírra”, illetve “Harcoljunk a rezsim ellen, ami tönkretette az országot”. A bankjegyek között jócskán volt 100 trilliós címlet is, mely ekkor 5 amerikai dollárral volt egyenlő. A páratlan ötlettel TBWA Hunt Lascaris reklámcég állt elő, miután a napilap tulajdonosa felkereste őket.
Az újságot Wilf Mbanga alapította 1999-ben, független napilapként, The Daily News elnevezéssel. Az újság 3 évig működött, majd Mbangát letartóztatták és börtönbe zárták kormány ellenes tevékenység vádjával. A The Daily News-t betiltották az országban. Miután Mbangát kiengedték a börtönből többször is életveszélyesen megfenyegették ezért elhagyta Zimbabwét és Európába költözött. Ekkor még elszántabb lett mint valaha és hozzálátott az új napilap létrehozásához, így jött létre a The Zimbabwean, melyet Dél-Afrikában nyomtatnak. Az újság beszámolt többek közt arról, hogy a Mugabe-rezsim hogyan csalta el a választásokat, a hihetetlen méreteket öltő szegénységről, a rengetek beteg zimbabwei emberről, és persze az ország teljes gazdasági összeomlásáról. Ezután a napilapot száműzték az országból. Ez a száműzetés annyit jelent, hogy 55%os luxus import adót kell az újság vásárlásakor fizetni, így nem tudnak versenyezni a többi napilappal.
A kampányra természetesen a világ minden részén felfigyeltek, futótűzként terjedt. Órákon belül már a sajtóban voltak, és napokon belül a kampány már a televízióban és a rádióban folytatódott. Végül felkerültek a képek és videók az internetre, és bejárták a világot. Kikerültek a hírek a New York Times-ba, Yahoo-ra, Huffington Postra, és sok száz blogra és fórumra. Ahogyan a kampány folytatódott, az újság kereslete nagyon megugrott. Az első hét végére a kampány hivatalos oldalának látogatottsága elérte a 2 milliót. Soha nem látott mennyiségű példány áramlott be az országba a The Zimbabwean újságból. A Trillió Dolláros Kampány több díjat is elnyert, még a világ legismertebb reklámversenyén, a Cannes-i Reklámfesztiválon is díjazták.
Weboldalunkon tovább olvashatsz Robert Mugabe elnökről és megnézheted fényűző palotáját, itt: Luxuspalotában él Zimbabwe kegyetlen diktátora.