Az amerikai Tesla elektromos autókat gyártó vállalat nagy reményeket fektet a német piacba: „Biztos vagyok benne, hogy 2014 végétől évi 10 ezer autót el fogunk tudni adni” – nyilatkozott a Tesla vezérigazgatója Elon Musk.
A kaliforniai autógyár az idén mintegy 21 ezer autót állít majd elő. Ez európai piac ellátására a Tesla nemrégiben létesített egy üzemet Hollandiában, a frankfurti IAA autószalonon pedig európai töltőállomás hálózat kiépítését jelentette be. A Tesla elsősorban a német piacra vetett szemet, ahol 2014 végéig 25 márkakereskedést és 40-50 töltőállomást tervez létesíteni.
A Tesla vezérigazgatója szerint 25 márkaképviselet bőven elegendő lesz a német piac lefedésére, mivel az elektromos autók kevésbé szervizigényesek, mint a robbanómotoros járművek. Ellentétben a hagyományos autógyártókkal, amelyek bevételük jelentős részét szervizszolgáltatásokkal termelik ki, a Tesla kizárólag autók eladásából akar bevételt. Még az áramot is ingyen adja majd a kocsikhoz.
A töltőállomások napelemekből nyerik majd az elektromos energiát (Musk egyik cége napenergiával foglalkozik), és ingyenesek lesznek. A töltőállomások 135 kilowatt teljesítménnyel húsz perc alatt képesek feltölteni a Tesla autók kimerült akkumulátorait, ezzel 500 kilométert lehet megtenni. A Tesla az akkumulátorokra nyolc év garanciát ad az autó menetteljesítményétől függetlenül. A Tesla aktuális modellje, az S Európában több mint 70 ezer euróba kerül, míg az Egyesült Államokban 71 ezer dollárba. Az autógyár három éven belül tervezi kihozni középkategóriás modelljét, amelynél 35 ezer dolláros árral számol a Model-S jelenlegi évi 21 ezres példányszáma helyett már évi 250 ezres gyártási kapacitás mellett.