Lord Norman Foster brit építész-guru, a londoni székhelyű Foster+Partners, a világ egyik legnagyobb tervező irodájának névadó, alapító tulajdonosa. Nevéhez fűződik a berlini Reichstag újjáépítése, az új Wembley Stadion Londonban, a frankfurti Commerzbank székház, a londoni Swiss Re irodaház, a Temze felett átívelő Millennium Bridge vagy a pekingi repülőtér. Foster úr 79 éves kora és 150 millió angol fontra (55 Mrd Ft) becsült vagyona ellenére, ha teheti Bentley helyett biciklivel jár.
Ha teheti teker és felelős építészként sokat elmélkedik azon, hogyan lehetne még jobbá és biztonságosabbá tenni London kerékpárút-hálózatát. A kerékpárút-hálózat jelenleg sem kicsi. 2012-es adatok szerint a metropolisz 3204 km hosszúságú LCN és 1104 km LCN+ minősítésű bicikliúttal rendelkezik. A pluszos minősítés jelöli valószínűleg az önálló, gyalogos vagy autósforgalommal nem osztozó utakat. A Wikipedia adatai szerint Budapesten 187 km-es a teljes kerékpárút-hálózat, amelynek kb. harmada 64 km az önálló bicikliút.
Foster úr az elővárosi bringás közlekedést reformálná meg, pörgetné fel. A SkyCycle néven futó ötlete, széles, kétsávos bringautakat illesztene a külvárosi vonatok, HÉV-ek jelenleg is álló oszloprendszere tetejére, így nem venne el helyet, teret a többi közlekedőtől és biztonságos „vágányra” terelné a kerékpáros ingázókat.
A tervek szerint 220 km teljes hosszúságú SkyCycle hálózat 200 csomóponttal, fel- és lehajtóval (mint egy autópálya) rendelkezne, 6 millió embert érne el, áteresztő lépességét pedig óránként 12.000 biciklisre becsülik. Az ötlet egyelőre koncepció fázisban. A megvalósíthatóságot a Space Syntax tanácsadócág és a Exterior Architecture tervezőiroda tanulmányozza.