Látványos vasútvonal az Andokban

A Chanaral – Llanta – Potrerillos-t összekötő vasút a leglátványosabb vasútvonal az Andokban. Az 2850 méter magasan fekvő Potrerillost bányát köti össze a Chanaral nevű kikötővárossal. A síneket 1916-ban fektették le, annak érdekében, hogy a helyi bányát összekössék a most Diego de Almagro néven ismert településsel, ott pedig csatlakozhasson az országos vasúthálózathoz. Az 1927-ben nyílt bányából finomított rezet szállítottak a kikötőbe, azonban a  jobb minőségű rezet tartalmazó El Salvador- i rézbányák megnyitásakor 1959-ben bezárták az itteni bányákat. Az új bányákból csővezetéken keresztül szállítják az ércet a kikötőig, de a tisztításhoz szükségek kénsavat és egyéb kellékeket a mai napig a vasúton szállítják. A sziklás hegységeken sokszor csak egy keskeny peremen halad a szerelvény ahol a sebességre nagy figyelmet kell fordítani a balesetek elkerülése végett, így igen veszélyes vasútvonalnak számít.

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

A szerelvény eltörpül a hegy méreteihez képest

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Veszélyes vasútvonal

Foto: Jean-Marc Frybourg | Peter Hürzeler | Mauro C.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!