A Hawaiiak számára egyszerűbb az út szélén hagyni az öreg, hibás autókat, minthogy törvényesen elvitessék, ez a hozzáállás pedig sok fejfájást okoz a helyi hatóságoknak. Az állam minden évben több százezer dollárt költ az adófizetők pénzéből, hogy eltávolítsák az elhagyott járműveket, és még emellett is túlnyomó részük a szabadban és az erdők fái között rothad.
Hawaiin rengeteg a betelepülő, akik folyamatosan cserélődnek. Van, aki érkezik, más elhagyja a szigetet. Mikor az emberek elköltöznek Hawaiiról és visszatérnek a kontinensre, gyakran hátrahagyják autóikat, mert így gazdaságosabb a számukra. A helyes eljárás az autó eladása vagy a roncstelepre szállítása lenne, de ahogy David Morgan online újságíró megjegyzi: „egyszerűbb leevezni a Molokai csatornán, mint a hawaii gépjármű hatósággal egyezkedni.”
„Egy autó eladásához 3 dokumentumra van szükség: regisztrációra, műszaki vizsgára és forgalmi engedélyre” magyarázza Morgan. „Ezeknek a dokumentumoknak a megszerzése és naprakészen tartása bonyolult, drága és időigényes. Nyilván nem kéne annak lennie.”
Bárkinek, aki szabályosan akarja eladni autóját számtalan buktatóval kell megküzdenie és abszurd szabályok labirintusán kell átverekednie magát. Morgan példaképpen azt írja: A regisztrációdat nem újíthatod meg érvényes műszaki vizsga nélkül, viszont nem kap érvényes műszaki vizsgát, ha nem naprakész a regisztrációd. Hogy még bonyolultabb legyen a helyzet, egyes szigetek már kifogytak a roncsautók tárolására alkalmas helyekből, ami az útszéli roncsok megjelenéséhez és elterjedéséhez vezetett, foltokat ejtve a sziget szépségén.
De a német fényképész, Thomas Strogalski megtalálta a “szépséget” a hulladékban. Egy munkája során a Hawaii Maui szigetén járt és szakított időt az öreg, régen elhagyott, a növényzet által benőtt járművek lefényképezésére.