Játékok különböző vezérlőkkel

A digitalizáció ütemének felgyorsulásával egyidejűleg a videójátékok is aratnak a technológia piacán. Szinte nincs olyan háztartás, ahol ne játszana vagy számítógépen, mobiltelefonon vagy konzolon egy gyerek vagy felnőtt. Százezreket vonzott már be ez a hobbi, amely folyamatosan új kihívások felé irányítja a játékszoftverek és a konzolok tervezőit.

A BestMarkt játékvezérlői, konzoljai és kiegészítőik tartalmazzák a jelenleg elérhető legfejlettebb technikával készülő eszközöket, amelyekből különféle szempontok alapján lehet választani.

Videójátékokon felnövő generációk

A számítógépes játékok megjelenése a 90-es évekre datálódik, és valóságos csodával töltötte el az X-generációt. A most már gyermetegnek tűnő illusztrációk akkoriban sokaknak a legnagyobb örömöt jelentették. Ez a generáció végignézhette a játékok és vezérlő konzolok életút fejlődését.

Az ezt követő Y, Z és legfőképpen az alfa generáció már teljesen beleszületett a digitális világba. Minden ezzel kapcsolatos ötlet és fejlesztés természetes a számukra, és el sem tudják képzelni az életüket a kütyük, illetve a videójátékok nélkül. Ezeknek a célcsoportoknak a kielégítésére születtek a játékkonzolok, melyekkel élménydúsabbá varázsolható a játékélmény.

Mennyit ér egy konzol?

Mivel folyamatos a fejlesztés a videójátékok piacán is, ezért törvényszerű, hogy amivel lehetett játszani három éve, azon egy idén fejlesztett program már nem biztos, hogy ugyanolyan minőségben fut le.

Ahogy minden műszaki termék esetében, így a konzoloknál is megfigyelhető az állandó fejlesztés, de az is elmondható, hogy egy konzol élettartama minimum 5-7 év, így biztosak lehetünk benne, hogy ki fog szolgálni minket, ameddig szeretnénk. Másrészt, ha nem változik az ízlésünk a játéktípusok terén, és van egy konkrét videójáték, ami a kedvenc, akkor nem is válik szükségessé a most megvásárolt játékvezérlő cseréje.

Konzolos versus számítógépes játék

A gyönyörűen leprogramozott játékok nagy részét lehet már mobiltelefonon is játszani, de az nem kérdés, hogy annak élvezeti aránya rendkívül alacsony, hiszen kicsi a felület, kicsik a funkcionális lehetőségek. A számítógépre és a konzolokra tervezett játékok fejlesztése nagyjából párhuzamos utat jár be. Vannak, akik PC-n szeretnek videójátékokat játszani, de valljuk be őszintén, hogy mi sem kényelmesebb, mint ágyból vagy kanapéból, fotelből egy konzolon keresztül irányítani kedvenc harcosainkat.

Egy PC olyan fokú felfejlesztése, hogy a magas minőségű játékok játszhatók legyenek rajta, jóval több anyagi befektetést kíván, mint egy játékkonzol esetében. Persze itt is lehet a színvonalat folyamatosan emelni, de azért a kettő nem teljesen összehasonlítható.

A konzolok két legfőbb csoportja a vezetékes és a vezeték nélküli, és hogy melyik a jobb, szubjektív megítélés tárgyát képezi. Mint ahogy az is, hogy a konzolos játékok esetében szükség van-e egy hatalmas plazmatévére a maximális grafikai élmény eléréséért.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!