Könyvelőként számtalan feladatnak kell megfelelni, nem is lehet kérdés, hogy senki sem akar még további terheket a saját vállára pakolni. Ám az útnyilvántartás nem feltétlenül kell, hogy azt jelentse, bele kell roskadnunk a feladatokba. Hogyan tehetjük egyszerűbbé a dolgot? Mutatjuk!
Útnyilvántartás okosan!
A cégautóadó megemelése elég rosszul érintette a cégeket. Gondoljunk csak arra, hogy ez nem egy egyszerű helyzet már csak abból a szempontból sem, ha meg akarjuk tartani a legjobb munkaerőt, ám nyilvánvalóan el szeretnénk kerülni a hirtelen nyakunkba zúduló extra terheket is.
Lelkiismeretes munkavégzés esetén nyilvánvalóan az az érdekünk, hogy az ügyfelünk a lehető legjobb helyzetbe kerüljön azon keretek között, amelyet a jogszabályok biztosítanak számára. Az útnyilvántartás is egy nagyszerű lehetőség, ám alapvetően hatalmas mértékű adminisztrációs terheket is jelent. A kiutat a RoadRecord útnyilvántartó programja jelenti minden résztvevő számára.
Az útnyilvántartás előnyei
Amennyiben a céges utak meghaladják az 50%-ot, akkor máris jóval kedvezőbb opciót jelent az útnyilvántartás igénybevétele, amely arányosan akár 90-100%-os lízing ÁFA-visszatérítést is jelenthet adott esetben. Igen ám, de ehhez nélkülözhetetlen a szükséges dokumentáció vezetése, amely mind az ügyfélnek, cégnek, mind a könyvelőnek hatalmas terheket jelenthet. Azonban van erre is megoldás.
Hiszen a RoadRecord szoftverével mindez minimális mértékű teendőt fog igényelni. A szoftver két külön részből áll, egyrészt egy mobiltelefonos applikációból, másrészt egy számítógépen keresztül elérhető felhasználóbarát felületből tevődik össze.
Az applikációnak köszönhetően automatikusan gyűjthetjük a szükséges adatokat. A hó végén pedig lehetőségünk van arra is, hogy szerkesszük, módosítsuk az adatokat, mielőtt véglegesítenénk és kinyomtatnánk a dokumentációt.
Megbízhatunk ebben a rendszerben?
Nyilvánvaló, hogy kizárólag olyan alkalmazásokat kínálunk szívesen az ügyfeleinknek, amelyekből aztán semmiféle bonyodalma nem származhat. Ennek a szoftvernek az egyik elsődleges előnye azonban éppen az, hogy abszolút NAV-álló. De mégis mit jelent ez?
Azt, hogy amikor szerkesztjük a dokumentumot, a program 70 különböző logikai ütközést ellenőriz, aminek köszönhetően bármilyen váratlan NAV-ellenőrzés is következzen be, minden egyes adat abszolút megállja majd a helyét.
A program felkészült olyan szempontból is, hogy tartalmaz egy olyan ajánló funkciót, amely révén a bevitt adatok szerkeszthetővé, rendezhetővé is válnak. Elkerülhetjük ezen a módon az esetleges emberi hibákból származó tévedéseket, hibákat, s valóban olyan hátteret biztosíthatunk az ÁFA-visszaigényléshez, amely a legszigorúbb ellenőrzés esetén is megállja majd a helyét.
A legjobb pedig, hogy mindez nem kell, hogy a könyvelők amúgy is hatalmas mennyiségű feladatát növelje még tovább, miközben a legkedvezőbb elszámolást teszi lehetővé.