Meglepő mobilos statisztikák

A mobil technológia fejlődése

Elég sok idő eltelt már azóta, amikor mindenki a Nokia telefonját játszotta a Snake nevű egyszerű kis játékot. Pedig az egy hihetetlenül népszerű app volt a maga idejében. Ma viszont már annyira szofisztikált appokat tudunk letölteni az áruházból akár teljesen ingyen, hogy az élmény verseng a konzolok és asztali számítógépek által kínált élménnyel. De mennyire szaladt meg a mobilos szektornak? A következőkben megmutatunk néhány megdöbbentő mobilos statisztikát.

Statisztikák, amelyektől leesik az állunk

Mielőtt konkrétan beleállunk a statisztikák bemutatásába, ki kell hangsúlyozni, hogy volt több időszak és esemény is, amely nagy lökést adott a mobilos appok és azon belül is a mobiljátékok világának. Legutóbb ilyen volt a COVID-19 pandémia, amely nagyon sok olyan embert is a mobil játékok felé terelt, akik egyébként korábban nem is gondolták, hogy játszani fognak. És bár nem vagyunk túl produktívak az időnkkel, ezek a függőséget okozó játékok mobilon sokszor adnak kikapcsolódást és feszültségoldást.

1) A globális játékpiac 300 milliárd dolláros üzletág és ebből a hatalmas számból egy jelentős részt, több mint 100 milliárd dollárt képviselnek a mobilos játékok. Nem is gondolnánk, de a legtöbb ingyenes játék valójában freemium, azaz ingyenes letölthető, de kb. mindenért fizetni kell a játékon belül.

2) Nem igazán tudják sokan, de a világ legnagyobb mobilos játékfejlesztője a Tencent nevű kínai multinacionális cég, amely 2021-ben a bevételek tekintetében a legnagyobb iPhone app fejlesztő volt. És 2022-ben sem változott ez a helyzet.

3) 2022 végén már bőven több mint 3 milliárd mobilos játékos volt a világon, ezek jelentős része egyébként az ázsiai régióból. Elég sok tényező okozta ezt a hihetetlen növekedést, nem csak a bezártság, de például az esport népszerűségének növekedése vagy éppenséggel a kikapcsolódást kereső emberek tömege.

4) A szerencsejátékok világában is előtörtek az appok, nincs ma már egy olyan online casino sem, amelynek ne lenne legalább mobilra optimalizált felülete

5) Statisztikai szempontból kifejezetten megdöbbentő az a szám, amit a Diablo Immortal nevű mobilos játék generált. Alig nyolc héttel a megjelenése után több mint 100 millió dollárnyi játékos költést regisztrálhattak a fejlesztők. Ezzel persze azért elmaradnak a valaha volt legjobb játéktól, a Pokémon GO-tól, amely két hét alatt termelt 100 milliós bevételt.

6) 2022 végén is a Candy Crush volt a legnépszerűbb iPhone mobilos játék a világ számos országában, így például az Egyesült Államokban is. A játék bőven 10 millió dollárnál többet termelt a fejlesztőknek. A második helyen ezen a listán a Pokémon GO áll.

7) Több mint 15 milliárd játékot töltöttek le az Apple és a Google áruházában csak 2022 első negyedévében. Sokan úgy gondolják, hogy ez a hatalmas növekedés a korábbi időszakokhoz képest még mindig a pandémia hatásának köszönhető.

8) Talán nem annyira sokkoló statisztika, de a 2022 adatok alapján a legnépszerűbb mobilos játéktípus az arcade, a második legnépszerűbb pedig a hyper-casual típus. Ez utóbbiak azok a játékok, ahol nagyon minimális kinézettel, egyszerű játékmenettel szórakozhatunk.

9) A legtöbb mobilos játékot olyan cégek fejlesztik, amelyeknek a székhelye az Egyesült Államokban található. De nagyon sok fejlesztő van Írországban, Izraelben, Máltán és Németországban is.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!