Minden, amit a Google Analytics 4 átállásról érdemes tudni

Vállalkozóként biztosan te is hallottál már a GA4-ről. Egyesek csupán kötelezettségként tekintenek rá, míg mások komoly lehetőségként. Cikkünkben összegyűjtöttünk minden fontos információt a Google Analytics 4 vonatkozásában.

A Google Analytics egy olyan ingyenes szolgáltatás, amely segítségével például pontosan lehet látni, hogy a látogatók mikor és mire kerestek rá, mennyi időt töltenek az oldalon és milyen platformokat és eszközöket preferálnak. De ez még nem minden, számos egyéb kulcsfontosságú adat kiderítésére is használható. Az átállításhoz érdemes szakértő, például a Follow Marketing munkatársainak segítségét kérni.

Miért van szükség az átállásra? 

A Google Analytics által megismerhető adatok segítenek a sikeres kampányok megtervezésében és elindításában egyaránt. A jelenleg használt verzió az Universal Analytics, ezt váltja 2023. július 1-jén a GA4. Az átállást nehezíteni fogja, hogy új kódokat kell elküldeni, amely nem lesz egyszerű egyedi webshopok, weboldalak esetén. Bérelhető áruházaknál azonban egyszerűbb lesz a folyamat.

Megkerülhetetlen lesz az átállás, általa növelni lehet majd az eladások számát, így fejlődni tud a vállalkozás. Amennyiben valaki mégis úgy dönt, hogy nem vált, akkor például nem lesz információja arról, hogy hogyan teljesít az oldal, mire kerestek rá a látogatók, illetve hogy milyen csatornák a leghatékonyabbak. Az adatvesztés akár 20-30 százalékos bevételkiesést is eredményezhet.

Kiváló lehetőségeket kínál

A jó hír az, hogy a Google Analytics 4 kiváló lehetőségeket kínál, például hatékonyabban felhasználható adatokat. Továbbá lehetővé teszi a szofisztikáltabb és prediktív közönségek beállítását, az egyszerűbb rendszert, a consent mode és automata konverziós modellezést, és testre szabható jelentéseket, az adatok mintavétel nélküli lekérdezését és az adatvezérelt modell-összehasonlítást.

Mindemellett a GA4 biztosítja az adatelemzésekhez hasznos Google BigQuery összekötést és a cross-platform méréseket is. Nemcsak pozitívumról lehet beszámolni, hiszen a Google Analytics 4-nek hiányosságai is vannak. Például az adatfeltöltés manuális, illetve még egyelőre nem tökéletesek a költséggel kapcsolatos metriák. Folyamatos fejlesztés alatt van a GA4, remélhetőleg hamarosan megoldódnak a hiányosságok.

2023. július 1-jén szűnik meg az adatgyűjtés

Ahogy már korábban említettük, a beállításhoz érdemes szakértő segítségét kérni, hiszen így megúszható az átállás tanulópénz nélkül. Azért érdemes segítséget kérni, mert sok utánajárást igényel a folyamat elsajátítása.

Az Universal Analytics esetében 2023. július 1-jén szűnik meg az adatgyűjtés, és utána még körülbelül fél éven át lesznek elérhetők az adatok. A Google Analytics 4-re való átállás határideje 2023. június 31., azonban nem éri meg az utolsó pillanatra hagyni, érdemes minél hamarabb az új verzióra váltani.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!