Most indítom a vállalkozásom – milyen onlinemarketing-csatornákra van szükségem?

Új vállalkozásként az onlinemarketing-csatornák kiválasztása izgalmas, de egyben kihívást jelentő feladat is lehet. Az online marketing világa rengeteg lehetőséget kínál, de tudnod kell, hogy melyik platformok illeszkednek legjobban a vállalkozásodhoz és céljaidhoz. Éppen ezért a legfontosabb lépés ebben a fázisban a számodra megfelelő platformok azonosítása – hiszen ha jól választasz, könnyen és gyorsan elérheted a célközönségedet. Ebben a cikkben bemutatjuk, milyen onlinemarketing-csatornákra érdemes fókuszálnod induló vállalkozásként!

Forrás: Freepik

Az online marketing előnyei induló vállalkozások számára

Az online marketing a hagyományos megoldások hatékony kiegészítője lehet, amellyel viszonylag olcsón nagy ismertségre tehetsz szert. Lássuk, milyen előnyökkel számolhatsz egy átgondolt, megfelelően összeállított onlinemarketing-kampányban?

 1. Megfizethető

Az onlinemarketing-csatornák sokkal megfizethetőbbek, mint hagyományos társaik. Már a kezdő költségek is alacsonyak lehetnek, emellett rugalmasan alakíthatod a kampányaid költségvetését. Egy közösségi média- vagy egy e-mail marketingkampány pédául egy tévéreklám árának töredékébe kerül.

 2. Jól mérhető

Minden onlinemarketing-csatornán részletes elemzéseket kapsz a kampányaid eredményeiről. Nyomon követheted a célcsoportod szokásait, geográfiai és demográfiai adatait, valamint a marketing eszközeid hatékonyságát is. Ez lehetővé teszi, hogy időben változtass a stratégián, és optimalizáld a befektetéseidet.

 3. Célzott elérés

Ezeket a kampányokat célzottan olyan ügyfelekre és fogyasztókra szabhatod, akik a legvalószínűbben érdeklődnek a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt. A minél relevánsabb közönség eléréséhez különböző szűrőket használhatsz, például lakóhelyet, életkort vagy érdeklődési területeket.

 4. Hatékony márkaépítés és forgalomnövelés

Az onlinemarketing-csatornákon nemcsak helyi szinten, de világszerte gyorsan növelheted a vállalkozásod ismertségét. Egy jól megtervezett weboldal, aktív közösségi média jelenlét és hasznos tartalmak segítségével építheted a márkád és növelheted az ismertséged.

Az onlinemarketing-csatornák helyes kiválasztása előtt ezekre a kérdésekre válaszolj

Ahhoz a tevékenységed sikeres legyen, mindenekelőtt megfelelően kell megválasztanod az onlinemarketing-csatornákat. Ehhez érdemes feltenned magadnak néhány alapvető kérdést, amelyek iránymutatóként szolgálhatnak ebben a folyamatban.

  1. Ki a célközönséged?

Fontos tudnod, kik azok az emberek, akiket el akarsz érni. Hol töltik az idejüket online? Milyen típusú tartalmakat fogyasztanak? Minél jobban ismered a célközönségedet, annál hatékonyabban tudod őket megszólítani.

 2. Mennyi pénzt tudsz online marketingbe fektetni?

Határozd meg, mennyi pénzt tudsz fordítani az online marketingre. Fontos, hogy reálisan becsüld meg a költségeidet, és tervezd meg, hogyan osztod el a forrásaidat a különböző onlinemarketing-csatornák között.

 3. Mik a céljaid?

Gondold át az online marketing tevékenységed hosszú távú céljait is. Márkaépítést szeretnél végezni? Több forgalmat generálnál a honlapodra? Több értékesítést akarsz elérni? A válaszaid azt is meghatározzák majd, hogy melyik onlinemarketing-csatornákra érdemes fókuszálnod.

 4. Milyen szintű online marketing szakértelemmel rendelkezel?

Mérd fel, milyen tapasztalatod van az online marketingben. Foglalkoztál már online kampányok létrehozásával és kezelésével? Szükséged lesz külsős szakember bevonására? Légy őszinte magadhoz, ezek a szempontok ugyanis elengedhetetlenek ahhoz, hogy reálisan tervezd meg a marketingstratégiádat.

Forrás: Freepik

Ezeket az onlinemarketing-csatornákat használd!

 1. Weboldal

Az első lépés, hogy legyen egy professzionális weboldalad, amely bemutatja a vállalkozásod, termékeid vagy szolgáltatásaid. A weboldalad áll az egész online marketinged központjában, ide tereled az érdeklődőket, és vásárlókká konvertálod őket. Egy jól felépített weboldal segít a bizalomépítésben, és lehetővé teszi, hogy könnyen elérhetők legyenek az információk a termékeidről vagy szolgáltatásaidról.

 2. Közösségi média

A közösségi médiában marketingezni manapság már kötelező. Ez a jelenlét egyrészt  legitimitást ad a vállalkozásodnak, másrészt a személyesség érzetét kelti az ügyfeleidben  Elsőként hozz létre egy profilt a releváns platformokon, és kezdj el posztolni rajtuk. Válaszd ki azokat a platformokat, ahol célközönséged a legaktívabb. Néhány népszerű választás a Facebook, Instagram, Twitter és LinkedIn.

 3. Keresőoptimalizálás (SEO)

A SEO abban segít, hogy weboldalad a keresőmotorok találati listáján a lehető legmagasabb helyen jelenjen meg, amikor valaki olyan termékeket vagy szolgáltatásokat keres, amiket te is kínálsz. Bár a SEO hatása nem érik be egyből, de éppen ezért érdemes az minél előbb elkezdeni. Egy jól optimalizált weboldal hosszú távon jelentős forgalmat hozhat.

4. Fizetett hirdetések (PPC)

A PPC lehetővé teszi, hogy fizetett hirdetéseket jeleníts meg a Google-ben vagy közösségi média platformokon. Ezzel a módszerrel szinte azonnal vásárlókat tudsz szerezni, a szolgáltatás viszont nincs ingyen. 

A legjobb megtérülés érdekében fontos, hogy a közösségi média vagy Google Ads kampányok létrehozása előtt építsd fel átgondoltan a kampányod és használd fel a rendelkezésre álló statisztikákat a célközönséged pontosabb beazonosításához. Érdemes lehet akár előzetes ROI (return on investment) számítást is végezned.

 5. Tartalommarketing

A tartalommarketinghez egyaránt hozzá tartozhatnak a blogbejegyzések, a cikkek, az infografikák vagy a videók. A létrehozott tartalmakat oszd meg a weboldaladon és a közösségi média oldalaidon, és bíztasd kedvelésre, megosztásra és kommentelésre a felhasználókat. A minőségi tartalmak segítenek a márkaépítésben és az ügyfelek bizalmának elnyerésében.

 6. Email marketing

Az email marketing az egyik legjobb módja annak, hogy kapcsolatban maradj az érdeklődőkkel. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem kezdik el azonnal az email lista gyűjtését, pedig idővel ez lesz vállalkozásod egyik legértékesebb adatbázisa. Használj feliratkozási űrlapokat és küldj rendszeres, értékes tartalmakat és ajánlatokat a listádra.

Összegzés

A megfelelő onlinemarketing-csatornák kiválasztása a célközönséged elérésének első fontos lépése. Ne feledd, hogy minden vállalkozás egyedi, ezért fontos, hogy a saját céljaidhoz és lehetőségeidhez igazítsd a marketingstratégiádat. A fenti lépések követésével biztosan jó úton indulsz el a sikeres marketing tevékenység felé!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!