Hogyan segítheti egy korszerű CRM rendszer a hatékony lean menedzsmentet?

Miről ismerhető fel egy jól működő cég? Többek között az elégedett vevőkről és ügyfelekről, valamint arról, hogy a folyamatok hatékonyan zajlanak, és így a kollégáknak nem kell felesleges teendőkkel pocsékolniuk az idejüket. 

Ahhoz pedig, hogy mindez megvalósuljon, remek alapot jelent a lean vállalatirányítási modell, valamint a MiniCRM felhőalapú szoftvere, ami mai cikkünk témája is egyben.

Pár szó a lean menedzsmentről

A lean szemlélet nagyon röviden azt jelenti, hogy a cégben nincsenek olyan feleslegek, sallangok, ami veszteséges termelést vagy elégedetlen ügyfeleket eredményezne. Tehát egy olyan módszer, ami a veszteségek kiküszöbölését és egyben a hatékonyság maximalizását igyekszik megvalósítani.

Ezek pedig nemcsak gazdasági, hanem környezetvédelmi szempontból is lényegesek, pláne egy olyan cég esetében, ami terméket állít elő. Jó példa erre a Nike által alkalmazott “just in time” termelés, mely egy olyan leltárrendszert jelent, amiből kiindulva a cég csak akkor és annyi terméket állít elő, amennyire igény van, csökkentve ezzel a veszteségeket és a hulladék mennyiségét.

De most nézzük, hogy segítheti elő ennek a szemléletnek a gyakorlati alkalmazását egy profi CRM rendszer! 

Automatizmusok által vezérelt folyamatok

Egy jó cégvezető nem idegenkedik a modern technológiától, hanem a szolgálatába állítja az általa kínált lehetőségeket. Csak egy egyszerű példa: miért kellene az ügyfélszolgálatos kollégáknak minden egyes e-mailt kézzel megválaszolnia, ha ezt már egy automatizmus is el tudja végezni helyette?

Persze minden felmerülő problémát nem tud megoldani egy gép, de az ismétlődő jellegű teendőket, például “köszönjük megkeresését, hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot” jellegű leveleket a CRM rendszer emberi beavatkozás nélkül is ki tudja küldeni, ezzel jelentős időt megtakarítva a munkatársaknak. 

Az ügyfelek megismerése

Bármilyen fantasztikus is az emberi agy, nincs az a kolléga, aki egy több száz ügyféllel együtt dolgozó cégnél minden partner adatát fejből tudja, és képben legyen az előzményekkel.

Szerencsére nem is kell, hiszen a CRM rendszer ezt a feladatot is elvégzi helyettünk. A szoftverbe mindent lehet rögzíteni, korábbi levelezéseket, jegyzeteket a telefonhívásokról, a kiküldött árajánlatokat, számlákat, egyszóval tényleg mindent.

Ha megcsörren a telefon és az ügyfél bemutatkozik, elég csak gyorsan rákeresni a nevére a CRM-ben, és máris láthatunk minden előzményt, így maximális hatékonysággal válaszolhatjuk meg a felmerülő kérdéseket. 

Az igények felmérése

Ha a Nike-hoz hasonlóan te is igény szerint akarod optimalizálni a termelést, ahhoz az kell, hogy átlásd a cég minden területét, és fel tudd mérni, hol kell erőforrást csökkenteni vagy növelni, legyen az akár tárgyi vagy emberi.

Erre a legjobb módszer, ha olyan szoftvert használsz, ami képes riportokat készíteni, ezáltal adatok és számok formájában máris előtted lesz minden lényeges információ.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!