Időugrásos, vagyis timelapse technológiával rögzítik azt a folyamatot, ahogy a világ legnagyobb hajója címet elhódítani készülő hajóosztály, a Maersk Triple E első példánya készül dél-koreai Okpo kikötőjében. A képeket a Discovery Channel rögzítette, az ötvenezer felvétel három hónap eseményeit sűríti egy hetvenhat másodperces videóba.
A 400 méter hosszú hajón 18 000 szabványos teherkonténer fér majd el. Érdekesség, hogy a mostani legnagyobb, CMA CGM Marco Polo nevű hajón úgy fér el kétezerrel kevesebb, hogy az alig néhány méterrel rövidebb és keskenyebb, mint a trónkövetelő. Az új Maersk hajóosztály a Kína és az Európai Unió közti teherszállításba kapcsolódik majd be, főleg azért, mert egyszerűen túl nagy ahhoz, hogy átférjen a Panama-csatornán.
A Daewoo hajógyárában készülő új hajók a tervek szerint jövő júniusban állhatnak majd szolgálatba. A hajóosztály nevében szereplő Triple E kifejezés arra vonatkozik, hogy az óriási hajók jóval takarékosabb és kevésbé környezetszennyező működést tesznek lehetővé, mint más szállítóhajók. A tervezők ezt elsősorban a sebesség csökkentésével érték el. A hajó 17,5 csomós, vagyis nagyjából 32 kilométeres óránkénti átlagsebessége közel megfelezi az üzemanyag-felhasználást és a károsanyag-kibocsátást a gyorsabb, 20-25 csomóval haladó hajókkal szemben. Az szállítási idő 2-6 nappal lesz majd hosszabb, a bejárt útvonaltól függően.
A meghajtásról két 43 ezer lóerős motor gondoskodik, aminek fordulatszáma átlag 80 körül alakul. A dán Maersk 3,8 milliárd dollárt fizet a koreai gyárnak azért, hogy az legyártsa a húszdarabos flottát.