Látszólag a keresőmarketing, a keresőoptimalizálás és a linképítés három, egymástól elkülöníthető halmaz, ám jóval nagyobb a közös keresztmetszet, mint ami első blikkre reálisnak tűnik.
Az online marketing szerves része a keresések optimalizálása, mivel a seo jótékony közreműködésével a különböző keresőkben, hogy csak a legismertebbet említsük: google-ban organikus találatok érhetőek el. Márpedig ez a népszerűsítés egyik nagyon kézenfekvő, hirdetésektől mentes módja. Ebben az esetben az oldal tartalmi, szerkezeti felépítése főszerephez jut, s ezek milyensége, valamint együttes harmóniája adja meg azt a komplexitást, ami végül valamiképpen hatást gyakorolhat a felhasználókra. A cél természetesen a kattintás, azaz, hogy a kereső találatai között böngésző internetező végül éppen a mi website-unkra klikkeljen. Ehhez, azonban nélkülözhetetlen, hogy a találati listában amennyire lehet az élen járjunk.
A webes felület manapság akkor ideális, ha tele van hasznos, érdekes és megosztásra alkalmas tartalmakkal, hiszen így az oldal pillanatok alatt belecsöppenhet a szociális, közösségi médiába, ahonnan aztán akár milliókhoz érhet el.
A seo keresőmotor optimalizálást jelent. Bár ilyen motorból azért bőven akad az internetes érában, viszont kétségtelen, hogy a google a mindenkori király, lévén nagyjából 3,5 milliárdos felhasználóval “gazdálkodik” nap, mint nap.
Ez a munka nemcsak a tartalmak kézben tartásáról, hanem a háttérben futó kódok ellenőrzéséről is szól. Lényegesek a biztonsági beállítások, a szerver reagálási idejének mértéke, a képfelbontások kezelése, azok betöltési idejére vonatkozó adatok paraméterezése, az átirányítások, a duplikált tartalmak rendezése stb.
A keresőmarketing, a keresőoptimalizálás és a linképítés egy-egy láncszem a felhasználókhoz kanyargó internetes kötelékben!
A seo manapság azt jelenti, hogy a cél az adott oldal felhasználóbarát felületének kialakítása. Az igényes tartalmak, az érdekes bejegyzések, és a tényleges mondanivalóval büszkélkedő website könnyen elnyeri az internetezők tetszését, bizalmát, ez pedig minden hirdetésnél, reklámnál biztosabb, vásárlói potenciállal rendelkező alapot hoz létre.