Európa útjain a leghosszabb teherautók maximum 25,25 méter és 60 tonna súlyúak lehetnek. Ezzel szemben A road train-ek (közúti vonatok) a közúti közlekedés kiemelkedő szereplői elsősorban Ausztráliában, de az USA-ban, Mexikóban és Kanadában is használják. Hosszú kamionszerelvények, melyek arra hivatottak, hogy tömegárukat gazdaságosan továbbítsanak nagy távokon. A szerelvények egy nyerges vontatóból és pótkocsikból állnak, de a szokásos egy pótkocsi helyett ezek minimum 3-at, vagy többet húznak.
Az óriáskamionok igazi otthona mindenképpen Ausztrália, ahol úgy tűnhet, hogy végképp „elengedték a gyeplőt” a közlekedésügyekért felelős döntéshozók. Ez persze nem így van, de az ország sajátosságai miatt a teherjárműveket korlátozó szabályok sokkal megengedőbbek, mint bárhol máshol a világon, így ezeknek a monstrumoknak akár 100 km/h is lehet a megengedett maximális sebesség.
Ausztrália hatalmas ország, majdnem akkora, mint egész Európa vagy az USA, miközben lakosainak száma alig 20 millió. A távolságok nemcsak hogy óriásiak, de sokszor fél napokat lehet úgy autózni a tükörsima, nyílegyenes aszfalton, hogy senkivel nem találkozik szembe a vezető. Ausztráliában ezért az óriási, akár három-négy hatalmas félpótkocsit is vontató Road Train-ek a szállítmányozás alappillérei, sokkal jelentősebb tényezők, mint a vonatok. Ennek oka az, hogy a hatalmas országban a kicsi, elszigetelt városokba, amelyek sokszor kilométerek százaira vannak a legközelebbi lakott területtől, nem éri meg vasutat, állomást, rakodóhelyeket építeni, a vasúti viszonylatban kicsi (néhány kocsis) tehervonatokat közlekedtetni, és az infrastruktúrát üzemeltető, karbantartó és felújító személyzetet fizetni. Helyette inkább a már meglévő úthálózaton közlekedő, szintén „néhány kocsis” kamionok használata kifizetődőbb.
Az alábbi videón egy négy pótkocsis 2AB Quad Road Train fordul ki jobbra nagy ívben egy főútvonalra. A vontató egy 8×6-os Tri-Drive Mack Titan 610 lóerős teljesítménnyel.