Állíthatósági dilemma, ami minden bringást foglalkoztat

Ugye milyen szuper, ha állítható a nyeregcső? Na igen, lehet, hogy első ránézésre furcsa és ijesztő 250-300 grammnyi tömeg, na és erre még jön a középkategóriás telókéval majdnem azonos ár, de ha bátor leszel és kipróbálod, akkor biztosan minden értelmet nyer. 

Ha pedig neked konkrét elképzeléseid vannak; 27,5-es vagy 29-es masinák, esetleg a 120-160 mm-es All-Mountain, Enduro, akkor pedig mindez nélkülözhetetlen. Nos, járjunk utána, hogy miért!

Állítható nyeregcsövek; előnyök és hátrányok

Az, hogy állítható egy nyeregcső, még nem minden, hiszen az is kérdés, hogy hogyan legyen az. A Bikepro.hu kerékpár webshop nyeregcső kínálatában sokféle verzióval találkozhatsz, persze nem kell azonnal megvenni az első szembejövő terméket.

Mindenekelőtt nem árt tudni, hogy valamennyi fajtának vannak előnyei és hátrányai is. Nyilván a vázban vezetett kábel a legesztétikusabb megoldás, mivel ez esetben semmi sem látható a kezelőszervből, ugyanis az alulról, a vázon belül kapcsolódik a nyeregcsőhöz. Na igen, tudom, mire gondolsz! A szerelés horror! Sajnos ez így igaz, plusz azt se felejtsük el, hogy kizárólag az erre elkészített vázakkal lesz kompatibilis.

Felső karos változat? Miért ne?

Lehet, hogy hallottál már arról a darabról, amely esetében egy nyeregcső fejéből áll ki egy kis kar. Ezt menet közben kényelmesen elérjük, és ennek segítségével könnyen állíthatunk a magasságon. Nagyon szeretjük, nemcsak a könnyedsége miatt, de azért is, mert a vázat nem csúfítja plusz még egy bowden, és a kormány sem lesz agyonzsúfolt. 

Na és hogy vannak-e hátrányai? Talán az, hogy a rázósabb terepeken problémát okozhat a működtetése, de ezt is felfoghatjuk egyfajta ügyességi játéknak. De akkor mikor lehet hasznos számunkra? Képzeljük el, hogy előttünk van egy 15 km-es mászás, ilyenkor ugye toljuk, de ha felértünk és száguldunk lefelé, akkor letoljuk. Abban azért ne reménykedjünk, hogy percenként tudjuk állítgatni. 

Kormányról távvezérlős verzió – Ez is tud valamit!

Végül, de nem utolsósorban ne feledkezzünk meg a kormányról távvezérlős verzióról sem. Ilyenkor gyakorlatilag a fejhez kapcsolódik a bowden. Azt már sejthetjük, hogy a távirányító miatt ez már eléggé “bizgerálja” a fantánziánkat. 

Valljuk be, elég furán néz ki a kilométeres, kiógó bowden, főként benyomott állapotban. Mondanánk, hogy lehet rövidíteni a bowdenházat, de nem, mert akkor meg nem lehet kihúzni a bowdencsövet a vázból, ha épp arra lenne szükség. 

Nyeregcső ide vagy oda, mindegyik típusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, ezért érdemes az ilyen alkatrészeket is a saját igényeinkhez igazítani, és akkor nem érnek minket kellemetlen meglepetések. Ha tetszett a cikk, akkor siess és szerezd be még ma a neked tetsző darabot!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!