2011 június 4.-én a Bohai-öbölben levő kitermelőhelyen az olajkiömlés Kína nagy ökológiai katasztrófája lett. 1500 hordónyi (240.000 liter ) kőolaj ömlött a tengerbe két kőolajvezeték felrobbanásakor, 4200 négyzetkilométeres területű olajfoltot létrehozva. Az olajszivárgást három hónappal a baleset után sem sikerült megszüntetni. Kezdetben a kitermelő helyen működő amerikai ConocoPhillips és a CNOOC kínai állami korporáció titkolni próbálta az esetet, de mint kiderült, saját erőből nem birkóztak meg a helyzettel.
A kínai hatóságok élesen bírálták a ConocoPhillips kínai leányvállalatát a lassúságért, illetve a történtek eltitkolásáért. A balesetről nem a CNOOC vagy a ConocoPhillips értesített először, hanem a Sina Weibo hálózat népszerű mikroblogjaiból lehetett tudomást szerezni. Több héten át hallgattak arról, hogy a rétegnyomás növekedése miatt szennyeződés történt. Annak idején a BP Mexikói-öbölben levő platformján is hasonló forgatókönyv szerint játszódtak le az események. A kőolaj-szennyeződés okozta kár sokkal kisebb lehetett volna, ha a baleset után azonnal foganatosítják a sürgős intézkedéseket A tengervízben az olajszennyeződés különösen veszélyes, miután megszüntetése lassú és költséges dolog.
Bármilyen kőolaj-szennyeződés veszélyes, főleg a tengervízben. A kőolaj kiömlik, vékony réteget képez, amely elzárja az oxigén útját. Így az összes felszíni organizmusok, beleértve az úszó ikrát, moszatokat, hínárt, elpusztulnak. A kőolaj toxikus hatást fejt ki. A partvidék megtisztítása hosszadalmas folyamat. Az olaj egy része a felszínen marad, másik része leülepszik. Az első tengeri vihar után a part olyan fekete lesz, mint a takarítás előtt. Összesen közel 900 négyzetkilométeren szennyeződött a tengervíz. Dalian város, amely mellett a kőolajömlés történt, a legtisztább kínai városok közé tartozott. Hangzou és Chengdu mellett turisztikai szempontból a legjobb város, a hagyományos kínai orvoslás központja.
A Bohai-öbölben történt ökológiai katasztrófa igazolta, hogy gyakorlatilag megfeledkeztek a G21 országok vezetőinek torontói megállapodásáról. Akkor a csúcstalálkozón, amelyet nem sokkal a Mexikói-öbölben történ katasztrófa után tartottak, Dmitrij Medvegyev javasolta a kőolajcégeknek a kompenzációs alapítvány létrehozását, amelyből finanszírozni lehetne a kőolaj-szennyeződések felszámolásának költségeit. De a kezdeményezés a papíron maradt. Ha ilyen alapítványok léteznének, akkor a ConocoPhillips China és a CNOOC számára egyszerűbb lenne sürgős segítséget kérni, mintsem eltitkolna a balesettel kapcsolatos információkat.