Ezek a platformok lehetővé tették a felhasználók számára, hogy kényelmesen az otthonukból rendeljenek ételt.
Nem kell autóba ülni, hosszú perceket várni, mire a pincér felveszi a rendelést, az ágyban fekve is megoldhatjuk a rendelés leadását. Ezért pedig a környezet is hálás, mivel az egész művelet kisebb ökológiai lábnyommal jár, a fenntarthatóság szempontjából is jobb választás.
Mire kell figyelni az étteremnek?
Természetesen itt is vannak előnyök és hátrányok, mint minden üzleti modell esetében. Ha nem figyelünk, a vállalkozás könnyen a portálok csapdájába eshetnek, ami csökkenő profitot eredményezhet. A hatékonyságra kell helyezni a hangsúlyt, amiben már akár önmagában a Rillgo Éttermi Rendszer rendelés, futárkövetés funkciója is tud segíteni.
A magyarországi ételrendelő portálok piacát több nagy szereplő is uralja. Ha már egy étterem használja az egyiket, akkor érdemes megfontolni a többi alkalmazását is. Ennek nagyon egyszerű oka van: minél több csatornán érhető el a vendéglátó, annál nagyobb a láthatósága és több potenciális vásárlót érhet el. Természetesen a különböző platformokon érkező rengeteg rendelés kezelése már igazi kihívást is jelenthet.
Ezért is van szükség egy minőségi éttermi rendszerre, ami képes összegyűjteni az ételrendelő portálokról érkező rendeléseket, így mindent egy helyen, egységesen tekinthetünk meg. Jelentős mértékben csökkenti az adminisztrációs terheket, optimalizálja a rendelési folyamatot, továbbá lehetővé teszi az étterem számára, hogy hatékonyabban működjön úgy, hogy maximalizálja az online jelenlétét.
Természetesen még így is van néhány csapda, amire jobb, ha figyelünk. A jutalékok gyakran elérik a 18-40%-ot is, ami azt jelenti, hogy a magas jutaléktartomány elviheti az étterem profitjának jelentős részét. Egy kisebb, független vállalkozás esetén ez különösen veszélyes, mivel alapból alacsonyabb a profitmargó. A magas jutalék ellenére az ételrendelő portálok kiváló marketingértékkel bírnak. Az ajánlási rendszerek segítenek abban, hogy célzottabban érjük el a potenciális vásárlókat.
Hogyan lehet maximalizálni a profitot?
A kérdés, amire minden vállalkozó folyamatosan keresi a választ. Az első lépés a költségoptimalizálás: figyelni kell a kiadásokra, amibe beletartozik az alapanyag, a munkaerő és más üzemeltetési költség. Ha ezt javítjuk, máris fenntarthatjuk a profitmargót a magas jutalékok ellenére is. Differenciált árazást érdemes alkalmazni, de óvatosan kell kezelni, hogy az árérzékeny vásárlókat ne tántorítsuk el.
Saját rendelési rendszer?
Bizony, akár ez is megoldás lehet, amivel mindenki jól jár. Kiváló stratégiai eszköz, teljes mértékben kontrollálhatjuk az online jelenlétet, akciókat és árakat. Közvetlenül kommunikálhatunk a vásárlókkal, személyes ajánlatokat kínálhatunk és kedvezményprogramokat is indíthatunk anélkül, hogy egy harmadik félnek kellene jutalékot fizetni.