„Evidens, hogy a fizikai vásárlás a környezettudatosabb.” – Valószínűleg a te agyadon is elsőre ez vagy ehhez hasonló gondolat cikázott át, amelyben van némi igazság, mivel a lokális vásárlás során megvan a lehetőséged arra, hogy a sétát, illetve a biciklivel, a rollerrel vagy tömegközlekedéssel történő közlekedést válaszd az autó helyett.
De nem szabad elfeledkezni arról, hogy a fizikai üzletek nyitvatartása mennyi plusz energiát jelent az olyan, csak raktárral rendelkező webshopok fenntartásához képest, mint amilyen például a babakocsi-vásárláshoz bemutatótermet biztosító Babakocsi Mánia is.
Ezt egyébként egy korábbi tanulmány is alátámasztotta. A Pittsburghi Egyetem tudósai bebizonyították, hogy a hagyományos kiskereskedelemhez képest az e-kereskedelem körülbelül 30%-kal kevesebb primer energiát használ és CO2-kibocsátást eredményez.
Mi a helyzet a csomagolást illetően?
Az online vásárlás kapcsán elég gyakran felmerülő kétely, hogy túl sok a csomagolás, ami jelentős környezeti terheléssel jár.
De amíg a legtöbben a kartonpapír és a buborékfólia miatt aggódunk, hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy a fizikai vásárlás esetén autóba kell ülnünk ahhoz, hogy bevásároljunk, ami sokkal nagyobb szén-dioxid-kibocsátással jár, mintha a futárszolgálat házhoz szállítaná nekünk a kiszemelt babakocsit.
A cikkünkben címben feltett kérdésre tehát nem lehet egyértelmű választ adni. Minden a lakóhelyed adta lehetőségektől, a vásárlási szokásaidtól, az igényeidtől és természetesen a pénztárcádtól függ.
Tanácsok az online babakocsi-vásárláshoz
Abban az esetben, ha mégis úgy döntenél, hogy online vásárolsz babakocsit, akkor mindenképpen olyan kereskedőt vagy webáruházat válassz, amelynek a kínálatában nemcsak babakocsik, hanem a hozzájuk tartozó alkatrészek is megtalálhatók. Az külön plusz pont, ha ezeket készletről értékesíti, és nem a gyártótól rendeli meg.
Emellett fontos szempont még, hogy legyen működő telefonos és online ügyfélszolgálat, amelyet keresztül probléma esetén bármikor el tudsz érni.
Végül, de nem utolsósorban, még annyit javasolnánk, hogy olyan webáruház mellett tedd le a voksodat, amely minimum 3 éves kereskedői múlttal rendelkezik. Ezt azért tartottuk fontosnak megemlíteni, mert egy újonnan indult vállalkozás még egyáltalán nem rendelkezik stabil kapcsolati rendszerrel és kellő tapasztalattal. Így hiába jár az általad választott babakocsira két év garancia, ha a kereskedő ezt a gyártónál nem tudja érvényesíteni, vagy időközben eltűnik, mint a kámfor.
Plusz egy tanács a végére
Ha van egy kis plusz időd, akkor érdemes a webshopban megadott cégadatok alapján az interneten kicsit keresgélni. Különösen ajánljuk a figyelmedbe azokat az oldalakat, amelyeken az adószám megadását követően lekérhetők információk azzal kapcsolatban, hogy a vállalkozás ellen van-e aktív végrehajtás, esetleg felszámolás vagy csődeljárás alatt áll.