Bizonyos készülékről drágább lesz a Facebook-hirdetés feladása

Az “alkalmazásokon belüli vásárlások” szabályainak megfelelően a Meta felületein (Facebook, Instagram) a bejegyzéskiemelésekért hamarosan 30%-kal nagyobb szolgáltatási díjat kell fizetni egyes esetekben.

Ha iOS alkalmazásokban akarjuk kiemelni az Instagram- és Facebook-bejegyzéseket, a költségeket az Apple számlázza majd, 30%-os extra jutalékkal megfejelve. Először az USA-ban vezetik ezt be, majd a világ más országaiban is.

A pénzt előre kérik

A SocialWings Facebook hirdetéskezelés szolgáltatását igénybe vevő ügyfelei hozzászokhattak, hogy a posztok kiemeléséért utólag kell fizetni a Meta felületein. Az iOS alkalmazásokon keresztül hirdetők számára új rend jön e tekintetben is, hiszen előzetes keretet kell majd feltölteni, amire már ekkor felszámolják a fentebb már említett jutalékot.

A kiskapu

Ez elsőre bizonyára durván hangzik, viszont a jó hír, hogy a felár megfizetése viszonylag könnyen elkerülhető. Annyi az egész, hogy az iOS-en futó alkalmazások helyett a böngészőből kell megnyitni az Instagramot és a Facebookot, legyen szó akár mobilról, akár asztali gépről, és ezen keresztül végezzük el a pénzmozgással járó műveleteket.

Ez a kiskapu az előzetes keretfeltöltéssel kapcsolatban is nyitva áll, hiszen a böngészőn keresztül ezt is felár nélkül tehetjük meg az egyébként iOS-sel futó készülékekről is.

A legjobb megoldás, ha a professzionális hirdetéskezelőt vesszük igénybe, ezt a Vállalkozáskezelőből (Business Manager) lehet elérni.

A lényeg, a tudatosság, hiszen az iOS alkalmazásokból továbbra is elérhető lesz a kiemelési szolgáltatás, tehát fontos nem elcsábulni a kézenfekvő megoldásnak, hacsak nem szeretnénk többletköltséggel számolni. Bár biztos lehetnek olyan sürgős helyzetek, amikor az iOS applikációt kell igénybe vennünk, hiába van ennek emelt ára.

Óriások harca?

Egyébként előfordult már korábban is, hogy a két nagy tech cég egymás tyúkszemére lépett. Főleg a Meta részéről jött a panasz az Apple irányába, hogy az App Store megnehezíti a versenytársak életét a nemtelenséghez közelítő eszközökkel.

Ha úgy vesszük, ez a jelenlegi húzás is felfogható egyféle durva sarcként a Meta hirdetési bevételeire, hacsak utóbbi át nem hárítja azt a hirdetőkre, amivel viszont a versenyképességéből veszít.

Az Apple azt állítja, hogy szó sincsen külön kiszúrásról, hiszen az App Store ezen irányelvek alapján működik más vállalkozásokkal szemben is, amelyek ezt a helyzetet sikeresen kezelik. Arról nem is beszélve, hogy a felár bevezetését több mint egyéves tárgyalás előzte meg a két óriás között, tehát a Metának volt ideje hozzászokni a gondolathoz, és beépíteni azt az üzleti gyakorlatába.

Mivel az online marketing világát sok ilyen háttérmozgás szabja újra folyamatosan, melyek között nehéz eligazodni, a leggondosabban akkor jársz el, ha a hirdetéseid kezelését profikra bízod, akik biztosan a leghatékonyabban költik el, a hirdetési keretedet.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!