A Kansai Nemzetközi Repülőtér Japán második legfontosabb nemzetközi reptere, mely egy mesterséges szigetre épült fel az Oszaka öböl közepén. A sziget 4 kilométer hosszú és 2,5 kilométer széles. 1994-ben nyílt meg,azért hogy enyhítse az Oszaka Nemzetközi Repülőtér zsúfoltságát, ami Itami és Toyonaka kerületeket érint, ezek a legsűrűbben lakott részei a városnak. A repülőteret rengeteg épület veszi körbe, éppen ezért nem is lehetet bővíteni a túlterhelt légikikötőt. Az építkezés 1987-ben kezdődött el. A tengerbe sziklából és 48.000 betonblokkból álló falat emeltek. A mesterséges sziget építése 3 éven át tartott, 10.000 munkás 10 millió munkaórán keresztül építette. Három hegyből 21,000,000 m3 földet nyertek ki. A szigetet egy 3 km hosszú híd köti össze a szárazfölddel.
A repülőtér építésének teljes költsége nagyjából 20 milliárd dollár volt. Ebbe beletartozott a talajrendezés, a talajjavítás, a két kifutópálya, a terminál és a repülőtér összes többi létesítménye. A legnagyobb járulékos költség amiatt keletkezett, hogy a sziget süllyedni kezdett, az Oszakai-öböl puha homoktalajának köszönhetően. A süllyedés arányát olyan súlyosnak ítélték, hogy a repülőteret sokan kritizálták és mérnöki katasztrófának nevezték. A baljóslatok és negatív kritikák ellenére a Kansai Nemzetközi Repülőtér kiválóan funkcionál. 2001-ben a „Civil Engineering Monument of the Millennium” díjjal jutalmazta meg a repteret az American Society of Civil Engineers nevű nemzetközi szervezet. A Kansai repülőtér építésekor alkalmazott szerkezeteket, ötleteket, és technikákat 3 másik mesterséges szigetre épített repülőtér építésekor is felhasználtak, ezek a New Kitakyushu Repülőtér, Kobe Repülőtér, és a Chūbu CentrairNemzetközi Repülőtér.