Formabontó installáció a megújuló energiák népszerűsítésére

Az installáció célja, hogy megmutassa: a mai kor emberének kényelmi elvárásai és az ökoszisztéma védelme megfér egymás mellett, tudatos tervezéssel.

Rendhagyó promóció hívja fel a figyelmet a klímaváltozásra az Akvárium Klub előtt.

Két hétig látható az Ariston Thermo és a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. közös installációja a budapesti Erzsébet téren. Az augusztus 23 és szeptember 4. között felállított üvegházban különleges hőigényű, trópusi növényeket helyeztek el, melyeket kizárólag megújuló energia segítségével tartanak életben.

A ház különlegességét a napenergia-felhasználást segítő Generon tetőcserép, valamint az Ariston, „Nimbus Garden” nevet viselő levegő-víz hőszivattyúja adja.

A hőszivattyú a külső levegőt felhasználva biztosítja az üvegházban szükséges hőmérsékletet hűtéssel vagy épp fűtéssel. Ezzel minimális energiát használ fel, károsanyag kibocsátása pedig nincs.  Távoli eléréssel egy applikáción keresztül irányítható, a rendszerből érkező lágyvizet pedig visszavezetik a növényekhez. A Generon napelemes tetőcserepek a napenergia felhasználásával segítik a hőszivattyú működéséhez szükséges energia felvételét.

A Nimbus Garden ház fő anyaga fenyőgerenda és borovi fenyő, amihez hőszigetelt üveg társul. Mérete: 3,4m x 1,8 m. Magassága 3 m. Gépészete: Ariston Nimbus Pocket M hőszivattyú, amihez Terrán Generon napelemes tetőcserép társul. A házba telepített növények eredete: Madagaszkár, Kanári-szigetek, Közép-Amerika, Karib térség, Dél Mexikó, Dél-Amerika.

Az ötletet az Ariston Comfort Challenge projektje szolgáltatta

A vállalat Grönlandon épített fel egy házat, amelyet kondenzációs kazánnal fűt azért, hogy a kutatók télen is folytathassák a munkát az extrém hidegben. Az Ariston Thermo Hungária ennek mintájára Magyarországon is szeretett volna egy figyelemfelkeltő kampányt, azonban kazán helyett a legmodernebb, hőszivattyús technikát választotta. Partnere a Terrán, aki a Generon napelemes tetőcserepeket biztosítja.

„Környezetünk védelme az egyik legfontosabb kritérium működésünk és fejlesztéseink során, azonban a házak megjelenésére és az értékteremtésre vonatkozó vásárlói igényeket is szem előtt tartjuk. Az innovatív tetőcserepek azért is speciálisak, mert hatékonyságban és teljesítményben is felveszik a versenyt a klasszikus szolár panelekkel, ráadásul az általuk kínált esztétikai élmény is sokkal nagyobb. Nem kell a technika javára kompromisszumokat kötni, hisz a betoncserépbe integrált napcelláknak köszönhetően nincs felesleges tetőáttörés, így prémium megjelenést biztosíthatunk ingatlanunk számára, miközben a tető eredeti védelmi funkciója is maradéktalanul megvalósul, emellett növelhetjük az épület értékét.

A termék sikerességét számos közönség és szakmai elismerés fémjelzi (pl. RedDot Termékdizájn 2021 díj), bevezetése óta több mint száz otthon és középület energiaellátását biztosítja Generon rendszer, 2021 végéig pedig megközelítőleg további 250 épület tetején találkozhatunk majd napelemes tetőcseréppel” – hívta fel a figyelmet Tóth Szabolcs, a Terrán regionális marketing igazgatója.

Egy egész város károsanyag kibocsátásától szabadulnánk meg, ha hőszivattyúra váltanánk

Az Ariston Thermo Hungária Kft. ügyvezetője elmondta, hogy hazánkban jelenleg 1 millióra tehető azoknak a háztartásoknak a száma, akik hagyományos kazánnal, fával vagy szénnel fűtenek. Ha ők mind hőszivattyúra váltanának, akkor hozzávetőleg 115 779 482 957 m³-rel, csökkenne a károsanyag-kibocsátás egy év alatt hazánkban. Ezzel egy egész város károsanyag kibocsátását tudnánk megspórolni évente.

Pavek Gábor azt is elmondta, hogy az Ariston jelentős potenciált lát a hőszivattyúkban. „Míg 2008-ban összesen 10 hőszivattyút értékesítettünk a hazai piacon, addig ez a szám 2021-ben 300 lesz. Ebből jól látható a növekedés dinamikája és azt sem titkoljuk, hogy minden évben duplázni szeretnénk az eladásokat.”

Az ügyvezető szerint hazánk a növekedés ellenére sincs az európai élmezőnyben még. Az európai hőszivattyú 1 piac + 7,4 százalékos rekord eladást könyvelt el 2020-ban. Ez megközelítőleg 6%-ot hasít ki az európai épületek fűtési típusai közül. A legjobban Lengyelország teljesített, ahol 43,8% volt a hőszivattyú szegmens növekedése az elmúlt évben. Magyarországon ezzel szemben 2020-ban összesen 5000 hőszivattyút adtak el és a korábbi évekről még hiteles statisztikák sincsenek. Ez azt is jelenti, hogy számtalan kiaknázatlan lehetőség áll előttünk és hatalmas potenciál van ebben a piaci szegmensben.

Az Ariston 300 százalékos növekedést ért el a hazai hőszivattyú piacon 2008 óta.

Az Ariston Thermo egy nemzetközi piacvezető vállalat a nagy hatékonyságú fűtési és vízmelegítési megoldások, alkatrészek és égők területén. 2020-ban a csoport 1,66 milliárd euró árbevételt ért el, és 7,5 millió terméket értékesített világszerte; Az Ariston 7400 alkalmazottat, 70 vállalatot és 6 képviseletet számlál 42 országban. Tizenöt országban összesen 26 gyártóhellyel, 16 országban 25 kutatási és fejlesztési-szakértői központottal van jelen, és világszerte 150 országban értékesít. A Csoport teljes körű termékpalettát, rendszereket és szolgáltatásokat kínál, főleg a Ariston és ELCO márkanevek alatt, és olyan vezető nemzeti márkákat üzemeltet, mint a Chaffoteaux, az ATAG, a Racold, a Calorex, az NTI, a HTP, valamint az Ecoflam és a Thermowatt az égőkben és alkatrészekben. Az Ariston Thermo az energiahatékonyság iránti elkötelezettségét megújuló energiaforrásokon alapuló megoldások (pl. Hidraulikus hőszivattyúk, hőszivattyús vízmelegítők, hibrid megoldások, napenergiával működő termékek) kifejlesztésével, valamint az innovációba és termékekbe való folyamatos beruházással is bizonyítja. Az Ariston Thermo célja a termikus kényelem jövőjének megteremtése, a minőség, az energiamegtakarítás és a környezetvédelem optimális kombinációjának ötvözésével.

1 EHPA 2021 market report

Forrás: Zöldunió
Képek Forrása
Hirdetés (X)


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!