Amikor a klasszikus reklámeszközök kerülnek szóba, akkor a legtöbben a szórólapra, az újsághirdetésre, illetve a rádió- és tv-reklámra asszociálnak, pedig a plakátok is ilyen reklámfelületnek minősülnek.
Hogy valóban célt is lehessen velük érni, a legfontosabb, hogy vonzzák a tekintetet, kapcsolatot teremtsenek, és információt közvetítsenek. Nem hiába született meg tehát az az egyszerű, de annál sokatmondóbb megállapítás, hogy a jó plakátot nem keressük, hanem megpillantjuk.
Ezért szeretjük a plakátokat
A Plakát Nyomdában készült plakátok is több jelentős előnnyel rendelkeznek, a digitális reklámeszközökkel szemben, amelyek miatt az utóbbi években rendkívül vonzóvá váltak a vállalkozások marketingtervének készítésekor.
Az egyik ilyen, hogy látótávolságon belül elkerülhetetlen az információátadás. Legyen szó akár politikai, társadalmi célú, gazdasági vagy kulturális, netán környezetvédelmi tematikáról, amikor valaki egy pillantást vet rájuk, akarva akaratlanul szinte azonnal felismeri, feldolgozza és elraktározza a tartalmukat az agyában.
De nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy nem létezik még egy olyan reklámeszköz, amellyel könnyebb lenne a földrajzi célzás, mint a plakátokkal. Ahol kiragasztásra kerülnek, ott fogják látni őket.
Minél kisebb reklámzajban történő alkalmazás
Nyilván Budapesten, ahol a plakátok a legalapvetőbb tartozékoknak számítanak, az emberek csak tudat alatt figyelik meg őket, egy kisebb városban viszont, ahol kevesebb az inger, sokkal nagyobb figyelmet kapnak, így eredményesebbek is mint reklámeszköz.
Persze a nagyságuk növelésével némileg javítható a hatékonyságuk. Elég csak a választásokat megelőző időszakra gondolni, amikor sorra jelennek meg a háztömbnyi hirdetések, amelyeket nehéz nem észrevenni.
Akár többi heti figyelmet is kaphatunk
A fentebb említett dolgokon túl a plakátok egy másik nagy előnye, hogy egyetlen kihelyezéssel akár több hétnyi figyelem is elérhető, persze mindez csakis akkor, ha nincsenek kedvezőtlen időjárási körülmények, és nem ragasztják le más plakátokkal vagy nem tépik le őket.
Abban az esetben pedig, ha a plakátok rendszeresen aktualizálva vannak, és az egyéb ajánlásoknak is megfelelünk, akkor a plakátalapú reklámkampány igazán hatékony és gyorsan megtérülő lehet.
Persze a plakátoknak is megvannak a hátulütői
Pár ilyen negatívumot már megemlítettünk a szövegben korábban. Az egyik, hogy méretnövelésre vagyunk kényszerítve, mivel a kisebb plakátok csak ritka esetben érik el a céljukat. Ha nem jó a grafika, akkor legtöbbször a homályba vesznek.
Aztán ott van még az is, hogy ki vannak téve a megsemmisülés „veszélyének”. Bármikor jöhet egy önkényes plakátoló, aki fogja magát és ráragaszt, vagy egy olyan személy, aki azt élvezi, hogy leszabdalhatja a dolgokat.
Végül, de nem utolsósorban pedig azzal zárnánk a sort, hogy egyáltalán nem környezetbarát opciók, illetve kevésbé alkalmasak arra, hogy publicitást adjanak a szolgáltatásunk számára. Sokkal ideálisabbak az aktualitások, események, rendezvények, esetleges eget verő akciók és ajánlatok közlésére.