Egy japán vasúttársaság rendszeres biztonsági gyakorlatának részeként a karbantartóknak az óránkénti 300 kilométeres sebességgel haladó sinkanzen szuperexpressz vasúti pályája mentén kell ülniük egy alagútban.
“Ennek a gyakorlatnak az a célja, hogy a karbantartó személyzetet megtanítsa arra, hogy munkájuk minden egyes része fontos” – közölte a JR West vasúttársaság szóvivője az AFP francia hírügynökséggel, s hozzátette, hogy a vállalatnak nem áll szándékában változtatni a gyakorlaton.
A vasúttársaság mintegy 190 karbantartója vett már részt a gyakorlaton, amelyet 2016-ban vezettek be azután, hogy előző évben a szuperexpressz egy külső borítója menet közben lerepült a szerelvényről. A vasúti pálya menti tartózkodással azt akarják érzékeltetni a karbantartókkal, hogy milyen gyorsan halad a sinkanzen, és ezért milyen komolyan kell venni a munkájukat.
A helyi sajtó szerint a gyakorlat nem nyerte el az alkalmazottak tetszését. “Ez egy borzalmas tapasztalat” – mondta egyikük a helyi sajtónak. A Mainichi napilap által idézett karbantartó szerint a gyakorlat nem más mint “nyilvános közostorozás”.
A naponta több százezer utast szállító, 1964 óta működő sinkanzen híres a menetidő pontos betartásáról és biztonságosságáról. Működésének több mint 50 éve alatt egyetlen súlyos baleset sem történt vonalain.