Hogyan hirdessünk az egyik legnépszerűbb közösségi platformon?

Amikor a marketingstratégiánkat tervezünk, mindenképp része kell legyen a közösségi médiában való jelenlétünk is. Ez azonban nem annyit jelent, hogy havonta egyszer kiteszünk egy posztot. Ahhoz, hogy eredményeket érjünk el, és a közvetlen, illetve a tágabb környezetünk is jobban megismerjen bennünket, aktivizálni kell magunkat. 

Az organikus elérések mellett éppoly fontosak a hirdetések is. Ha napjaink legnépszerűbb közösségi média felületeit nézzük, akkor a TikTok hirdetés fontossága megkérdőjelezhetetlen. Amennyiben igazán profin akarjuk csinálni, kérhetjük online marketing ügynökségek, például a Prioris segítségét.

De miért és hogyan érdemes a TikTokon hirdetni?

Nemzetközi szinten népszerű platform

Bár azt tudjuk, hogy a TikTok térhódítása egyre jelentősebb, mégis elbizonytalanodunk, amikor a hirdetés kerül szóba. Ennek egyrészt az az oka, hogy nem ismerjük alaposan, nem vagyunk tisztában a lehetőségeivel. Másik érv, ami általában ellene szokott szólni, hogy csak a Z generáció használja, így nem érjük el a célközönségünket.

Hogy mi a valóság? Nézzük most meg!

Sokrétű célközönség

Az igaz, hogy a TikTok felhasználók 41%-a a 16-24 éves korosztályhoz tartozik, de több mint a fele idősebb ennél. Ez pedig azt jelenti, hogy igazán széles célcsoportot érhetünk el rajta keresztül, és célzottan tudunk számukra üzeneteket megfogalmazni.

Egyszerűen használható és megfizethető felület

Vannak, akik kételkednek abban, hogy mennyiben éri meg a TikTokon hirdetni. Vagyis abban, hogy érdemes-e időt szánni például egy videó elkészítésére, aztán pénzt fordítani a népszerűsítésére. A valóság az, hogy mindössze 100-150 forintos költségekről beszélünk ezer megtekintésre vetítve.

Sőt, ezek hatékonyságát is mérni tudjuk az elérési, interakciós, valamint a konverziós mutatók segítségével.

A hírfolyamon belüli hirdetések

Amikor a TikTok Ads Manager felületén hozunk létre hirdetést, akkor hírfolyamon belüli megjelenésekről beszélünk. Ezek lehetnek többek között:

  • videohirdetések,
  • Spark Ads-ek,
  • képes, lejátszható vagy shopping hirdetések,
  • pangle-k
  • és carouselek is.

Kezelt márkák által elérhető hirdetés formátumok

Felügyelt márkákról is beszélhetünk, ilyenkor azok a TikTok értékesítési képviselőjével dolgoznak együtt. Számukra több hirdetési formátum is elérhető. Ezek az alábbiak:

  • topview,
  • brand takeover,
  • in-feed hirdetések.

Milyen legyen a képarány és a felbontás, kiterjesztés?

A legjobb, ha 9:16, de 1:1 vagy 16:9 is lehet a képarány TikTokon. A minimális felbontás 540x960px, 640x640px vagy 960x540px. Videók esetén törekedjünk a minimum 5, maximum 60 másodperces anyagokra. A méretük ne legyen több 500 MB-nál, a kiterjesztésük pedig .mp4, .mov, .mpeg, .3gp vagy .avi legyen.

Ezek birtokában már el is tudjuk indítani a kampányt, de mindenképp ellenőrizzük, hogy van-e business fiókunk. Itt egyszerűsített vagy egyéni módszert is alkalmazhatunk. Az utóbbival bonyolultabb konfigurációkat is elérhetünk, így a környezetünk is jobban felfigyelhet ránk.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!