A podcast műfaj egyre népszerűbb Magyarországon is, egyre több cég próbálja podcastokkal növelni a márkaismertségét. Marketing szakemberként az is fontos, hogy ezt a sikert láthatóvá és mérhetővé lehessen tenni. Ehhez a legfontosabb, hogy ismerni, használni és elemezni kell a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat, szaknyelven a KPI-kat.
A mérés fontossága
Ha cégtulajdonosként szeretnéd növelni az ügyfeleid márkával kapcsolatos élményét, készíttess podcastot a Brocasterz podcast ügynökséggel! Ők hatékonyan tudnak neked ebben segíteni.
A Brocasterznél készített podcastok ugyanis jó minőségben, értékes tartalmakat közvetítenek, ugyanakkor a műsorok teljesítésének mérésében is számíthatsz a cég szakembereire. A teljesítménymutatók ugyanis nagyon sok hasznos információt jeleznek vissza a hanganyaggal kapcsolatban.
Melyek a legfontosabb KPI-k, azaz teljesítménymutatók?
- Feliratkozók száma: ez konkrét, számszerű mutató. A feliratkozók száma arra ad rálátást, hogy a hallgatóid mennyire motiváltak a műsorod iránt, illetve szeretnék-e nyomon követni a podcasttal kapcsolatos eseményeket, például az új epizód megjelenését.
Ha ennek a mutatószámnak az időbeli változását vizsgálod, megtudhatod, hogy mikor – esetleg melyik epizódnál – érkezett a legtöbb új feliratkozó. Ez segítség lehet a podcast következő epizódjainak tervezésekor is. Azt is megtudhatod, hogy hány olyan hűséges hallgatód van, aki a kezdetek óta követ.
- Lejátszások száma: ez arra enged következtetni, hogy melyik témák, címek, meghívott vendégek keltették fel leginkább a közönség kíváncsiságát.
Általában az adás első néhány perce határozza meg, hogy a hallgató végighallgatja-e a podcastodat. Ha itt elveszíted a hallgatóság érdeklődését, hiába lesz izgalmas a további tartalom. Fontos tehát, hogy az első egy-két percet nagyon figyelemfelkeltő, értékes tartalommal töltsd meg.
- Egyedi hallgatók száma: ez arról szolgáltat adatot, hogy hányan játszották le a podcast egy epizódját, vagyis mekkora közönséget értél el ténylegesen.
- Adatbázis mérete: az a mutatószám, ami jelzi, hogy a podcast hallgatóiból hány embert tettünk érdeklődővé, esetleg később ügyféllé. Egy podcast zárt Facebook vagy LinkedIn csoportja, egy hírlevélre történő feliratkozás vagy ingyenes webináriumon való részvétel lehet ilyen adatbázis. Ez a mutató egy sikeres podcast esetében 10% felett teljesít.
- Rangsorok és értékelések: azt mutatják meg, hogy a hallgató hogyan értékelte a podcastodat. Mennyire tudott olyan hatást kiváltani belőle a podcast tartalma, hogy úgy érezze, véleményt kell nyilvánítania. A pozitív értékelések vonzzák az új hallgatókat, növelik a hitelességedet.
- Átlagos hallgatottsági arány: azt mutatja meg, hogy az epizódokból hány percet hallgattak meg. Ha alacsony a hallgatottsági arány, az jelzés a számodra, hogy valamit például a témát, a zenét stb. javítanod kell.
Amennyiben jól felépített, jó minőségű, jól teljesítő podcast gyártásában gondolkozol, fordulj a Brocasterz szakembereihez!