Ha van egy jó listája, szerzett jó néhány feliratkozót, akkor az online marketing stratégiájából nem hiányozhat az e-mail marketing. Az e-mail marketing akkor hatékony, ha a levelek megnyitási arány eléri a 20%-ot.
A statisztikák azonban azt mutatják, hogy ez az arány átlagosan 10%. Ha szeretne az átlag fölé kerülni, olvassa tovább ezt a cikket, ebben megmutatunk néhány trükköt, amellyel a megnyitási arány növelhető.
Megnyitásösztönző tippek
A következő eszközökkel nagymértékben lehet javítani a megnyitási arányt:
1. Levelezőlista naprakészen tartása
Csak aktív feliratkozók legyenek a listán, az inaktívakat szívfájdalom nélkül törölni kell. Az inaktívak amellett, hogy rontják a statisztikákat, még pénzbe is kerülnek. Az inaktívakat meg lehet próbálni egy utolsó üzenettel mozgósítani, de ha erre sem reagálnak, el kell távolítani őket a listából.
Az e-mail kampány webáruházzal való összekapcsolásához vegye fel a kapcsolatot az Unas szakembereivel!
2. Alcsoportok létrehozása
Ha többféle termékcsoporttal is foglalkozik, érdemes érdeklődési körök szerinti alcsoportokat képezni a feliratkozókon belül, így nagyobb eséllyel lehet őket célzott tartalommal megkeresni. Csoportosítható a lista aszerint is, hogy ki hol helyezkedik el az értékesítési tölcsérben.
3. Profi levelezőrendszer
Professzionális, kimondottan a levelezésre optimalizált szoftverek esetén a levelek nagyobb valószínűséggel érnek célba, és az adatok biztonsága miatt sem kell aggódni. Ezek a szoftverek általában nem drágák, áruk legtöbbször a kiküldött levelek számától függ.
4. Levélszemét mellőzése
Ügyelni kell arra, hogy a levelek ne kerüljenek a spam mappába.
5. Célcsoport szokásainak megfelelő időzítés
Ha a megnyitási arányt növelni szeretné, fontos a jó időzítés.
6. Feladó, e-mail-cím és tartalmi elemek okos használata
A bizalom kialakulásához elengedhetetlen, hogy az e-mail-cím és a feladó legyen összhangban egymással és ne változzon, egy pillantásra be lehessen azonosítani a küldőt. A következő fontos elem a tárgymező, ennek hatásosnak kell lennie. Ennek érdekében benne lehet a címzett keresztneve, tartalmazhat némi sürgetést, cselekvésre ösztönzést. A címsor mintegy folytatásaként érdemes egy rövid bevezetőben összefoglalni, hogy miről is szól a tartalom.
7. Tartalom minősége
A megnyitáson túlmenően az is fontos, hogy a levelet el is olvassák, hiszen a következő megnyitás már ennek függvénye. Ezt pedig jó és a célcsoport számára releváns tartalommal lehet elérni.
8. Mobilra optimalizálás
Ma már sokan csak a telefonjukon olvassák az e-maileket, ezért elengedhetetlen, hogy azok mobileszközökön is jól jelenjenek meg.
Összegzés
A fenti ötletek mindegyike javíthat az e-mail kampány sikerességén, a levelek olvasottságán. A legfontosabb azonban az, hogy a beltartalom legyen minél érdekesebb, tartogasson valamilyen hozzáadott értéket az olvasó számára.