Így válassz marketing ügynökséget Budapesten!

A marketing ügynökségek a vállalkozásoknak nyújtanak stratégiai támogatást és segítenek az üzeneteik továbbításában, valamint kommunikációjuk kezelésében. Egy ügynökség kiválasztása nem a legegyszerűbb feladat, de Budapesten több ügynökség közül is választhatunk. Nézzük meg, hogyan érdemes elindulni?

Mi alapján keresgéljünk?

Igyekezzünk olyan ügynökséget keresni, akinek van tapasztalata a mi iparágunkban, hiszen ők biztosan megértik majd a mi célközönségünket, és az ezzel járó egyedi kihívásokkal is tisztában vannak. Az interneten számtalan ügynökséget találunk majd, de kérhetünk tanácsot az ismerősöktől is. Egy másik lehetőség, hogy elmegyünk egy rendezvényre, amelyen az ügynökségek is részt vesznek. Keressünk véleményeket és ellenőrizzük azt is, hogy a közösségi médiában milyen értékeléseket kapnak. Esettanulmányok alapján is jobban megismerhetjük a céget, amire például a www.marketingtanacsado.hu weboldalon külön kitérnek.

Mérlegeléskor ellenőrizzük az ügynökség méretét

A nagyobb ügynökségek, akik akár 100 főt is foglalkoztatnak, valószínűleg több erőforrással rendelkeznek, viszont a kisebb ügynökségeknél lehetséges, hogy sokkal több odafigyelést kapunk, emellett pedig a szakértelmük is kiváló. Nézzük át a portfóliót és kérjük meg őket, hogy beszéljenek a különféle vállalkozásoknál elért sikereikről.

Ügynökségi kultúra

A marketingtevékenységben elért sikerekre nagy hatással lehet a munkahelyi kultúra. Nézzük meg, hogy mennyire érezzük együttműködőnek a munkatársakat, mennyire tudnak vajon egy csapatban dolgozni. Ha már az első találkozáskor feszültéggel teli a levegő, akkor nem jó helyen járunk. Itt is fontos a kémia, hiszen egy hosszabb távú együttműködésről van szó. Biztosítani kell magunkat arról, hogy ez az ügynökség minden bizonnyal tájékoztatást ad majd a kampányok haladásáról és az esetleges problémákról is, amelyeket természetesen szinte azonnal orvosolni is tudnak.

A költségek alakulása

Ez ugyan az egyik legkínosabb téma, mégis szóba kell hozni, akár már az első találkozás alkalmával. Amennyiben már ekkor teljesen nyitottan és érthetően tájékoztatnak a várható költségekről és az számunkra is teljesen átlátható, akkor nagyon sok idegeskedéstől kímélhetjük meg magunkat. Általában egyéni igények alapján alakulnak az árak, de ez ügynökségenként teljesen változó.

Elsőre talán túlságosan is ijesztőnek tűnhet, hogy mennyi mindenre kell odafigyelnünk, de mindenképpen érdemes körültekintően eljárni. Ne sajnáljuk az időt arra, hogy ajánlásokat kérjünk másoktól, hiszen ők már jó tapasztalatokkal rendelkeznek. Menjünk el több helyre is és amellett az ügynökség mellett döntsünk, ahol tisztán és érthetően mindent el tudnak magyarázni egy olyan nyelven, amelyet mi magunk is megértünk. Mivel ez egy hosszútávú kapcsolat lesz, így tényleg fontos a kémia, azaz, hogy egy hullámhosszon legyenek velünk. Természetesen lehetnek eltérések, sőt vitatkozni is lehet bizonyos dolgokban, de törekedjünk arra, hogy egy problémamentes és gyümölcsöző együttműködést valósítsunk meg.


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!