Az iskolai évek minden gyermek életében fontos mérföldkőnek számítanak, hiszen az óvodáskor végétől gyakorlatilag a felnőttkor küszöbéig a mindennapjaik szerves részévé válik az intézmény, a tanulás, az osztálytársak és tanárok.
A diákéveket pedig lehet szeretni vagy gyűlölni, ez pedig természetesen nem kizárólag a gyermeken múlik, hiszen egyáltalán nem mindegy, milyen színvonalú oktatásban részesül és milyen légkörben tölti ezt az időszakot.
A kizárólag elméleti megközelítésű, a logikus gondolkodás helyett a bemagolásra fókuszáló, az egyéni adottságokat elnyomó oktatási módszerek ma már egyértelműen elavultnak számítanak.
Ezzel szemben például a Brit-Magyar Iskola pedagógiai programjában kiemelt szerepet kap a tehetségek felismerése, a képességek fejlesztése, a diákok támogatása és jóllétének biztosítása. Mutatunk is erre pár példát.
A számok izgalmas világa
Kevés diáktól hallani olyat, hogy a matematika a kedvenc tantárgyai közé tartozik. Mi ennek az oka? Alapvetően az, hogy a tananyag száraz, nem világít rá kellőképpen az összefüggésekre, nehéz megérteni az elméleti vonatkozásokat, ezáltal a gyakorlati rész sem fog menni. Ám ennek nem feltétlenül kell így lennie.
Az említett intézmény matematikatanára viszont teljesen új oldalról ismerteti meg a diákokkal a számok világát. Kriszti néni órái izgalmas kihívásokkal és érdekes logikai játékokkal telnek, mely által a gyerekek kihozhatják magukból a legjobbat és rájönnek, hogy a matek voltaképpen egy nagyon is figyelemre méltó tudományág.
Nyelvünk és hagyományaink
A fontosabb irodalmi művek megismerése és a helyes, választékos írás elsajátítása minden iskolában alapkövetelmény. Nincs ez másképp Kati néni óráin sem, viszont nála a kreativitás és az írás is előtérbe kerül.
Itt a gyerekek nemcsak híres írók és költők műveit elemzik, hanem ők maguk is megtanulják választékosan kifejezni önmagukat, felfedezik az anyanyelvük szépségeit és a nyelv magabiztos használatában rejlő erőt is.
Szálljon az ének…
Az ének-zene tipikusan azon készségtárgyak közé tartozik, melyeket sokan azért nem kedvelnek, mert nincs jó énekhangjuk, esetleg még kellemetlenül is érzik magukat, amikor az osztálytársaik előtt énekelniük kell.
Ám a zene nem csak erről szól! Cili néni segít a diákoknak megtalálni, hogy miben tehetségesek ezen a területen. Hisz attól még, mert valakinek hamiskás a hangja, lehet kiváló a ritmusérzéke, vagy kiemelkedő kreativitása új dallamok megalkotására, netán tehetsége hangszeres zenélésben.
A tanárnéni útmutatásával a diákok nemcsak magabiztosabbak lesznek, hanem kibontakoztathatják a kreativitásukat is.
A fentiek alapján is kijelenthető tehát, hogy minden gyermek különböző, ezért nem is lehet mindegyiküket egy kalap alá venni, hisz mindenki másban tehetséges. Egy jó iskolában pedig a diákoknak lehetősége nyílik arra, hogy fejlesszék a képességeiket, és tanáraik támogatásával remekelhessenek azokon a területeken, melyekben kiemelkedőek.