Az Egyesült Arab Emirátusokban már megkezdődött a világ eddigi legnagyobb környezetvédelmi beruházása. Az Arab Emirátusok jelenleg első helyen áll a világon az egy főre jutó szennyezőanyag-kibocsátásban. Remélhetőleg a nagyszabású környezetbarát beruházások és az ökováros megépítése javítani fog a helyzeten. A következő években 15 milliárd dollárt fordítanak környezetbarát energiahordozók kutatására és fejlesztésére. A főváros, Abu Dhabi (Abu-Dzabi) mellett 8 év alatt egy megújuló energiával működtetett és gépjárműmentes várost hoznak létre a sivatag közepén, a Perzsa-öböl partján. Masdar (Mászdár) a világ első, teljes egészében környezetbarát települése lesz. A The New York Times szerint város a jövő energiatakarékos és szennyezőanyag-mentes közösségeinek is mintájául szolgálhat. A 6 négyzetkilométeren elterülő, napenergia felhasználásával üzemeltetett város közel 50 ezer embernek, valamint 1500 irodaépületnek és üzletnek adhat otthont.
A tervek szerint a városban egyáltalán nem lesz gépkocsiforgalom, a lakók mindenhová mágneses technológiával működő mozgójárdákon jutnak majd el. A hatalmas beruházás a tervek szerint 22 milliárd dollárba (4070 milliárd forintba)fog kerülni. Az ökováros felépítéséhez 70 ezer munkásra van szükség. Az épületek a lehető legkevesebb energia felhasználásával fognak működni. A város légkondicionálását erre a célra kialakított szélkerekekkel oldják meg. A vízigényt egy napelemekkel működtetett, a tengervíz sómentesítését végző finomító látja el. Az ökovárosnak negyed annyi energiára és 60 százalékkal kevesebb vízre lesz szüksége, mint egy hagyományos városnak.
A városban egy automatikusan működő, benzinmentes taxirendszert telepítenek, ez az úgynevezett PRT: Personal Rapid Transport. Az autókat egy központi számítógép fogja vezérelni, és összehangolni azok működését, így elkerülve a városokban elkerülhetetlennek látszó közlekedési dugókat. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy dugó alakulna ki, akkor néhány percig várakoztatja az állomásokon a kocsikat, hogy elhárítsa a problémát. A taxikra egyébként a tervek szerint nem kell 3 percnél tovább várakozniuk az utazóknak. A PRT jelenleg egy rendkívül drága rendszer, minthogy egyelőre kísérleti stádiumban van. A tervezők szerint a költségeket bőven ellensúlyozza az energia takarékosságuk.