Ha rendszeresen Facebook hirdetésre akarod szánni a bevételeid egy részét, akkor joggal merül fel benned a kérdés, hogy van-e értelme? A válasz komplex, így érdemes több oldalról is körüljárni a témát.
A Facebook hirdetések létjogosultsága
A Facebookon megjelentetett hirdetésekkel kapcsolatban már évek óta az a hír járja, hogy leáldozóban van a hatékonyságuk – legalábbis egyes hírportálok erről szeretnék meggyőzni az olvasóikat. Mindezt azzal magyarázzák, hogy az elmúlt időszakban számos közösségimédia-platform jelent meg (pl.: TikTok). Azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a fizetőképes kereslet még ma is a Facebookot részesíti előnyben.
A Webáruház készítés árak éppen ezért a webáruház keresőoptimalizálása során is azt tanácsolja az ügyfeleinek, hogy amennyiben hirdetni szeretnének, előtte mindig piackutatást kell végezni. Miért? Mert ezzel a hirdetés valóban azokhoz az emberekhez jut el, akik tényleg érdeklődnek a termék vagy a szolgáltatás iránt.
Milyen előnyei vannak a Facebook hirdetéseknek?
A Facebook hirdetéseknek számos előnye van:
- A közösségi média felhasználóinak csaknem 60%-a Facebookot használ, míg a TikTok-ot csak a 27,3%-uk látogatja rendszeresen.
- A Facebook felhasználók 67%-ának van jövedelme, azaz fizetőképes keresletet jelentenek.
- A Facebook olcsóbb hirdetési mód,mint egy televíziós reklámspot.
- A Facebook komplex elemzéseket készít – megtudhatod, hogy a hirdetésed hány embert ért el, hányan kattintottak rá, az adott bejegyzés mekkora aktivitást váltott ki. A mutatószámok segítségével megtudhatod, hogy a követők milyen tartalmakat olvasnak szívesen, megtudhatod a nemüket, korukat, érdeklődési körüket.
Hogyan kell a Facebook hirdetéseket beállítani?
A Facebook hirdetés létrehozáskor 5 olyan fontos lépés van, amit célszerű betartani. Lássuk, mik ezek!
- Válassz hirdetési célt! – ez minden esetben az üzleti céljaidnak megfelelő legyen. Mi a fontosabb a számodra: az ismertség, az aktivitás, az értékesítés vagy a forgalom?
- Határozd meg a célközönséget! – nem egyszerű feladat, de fontos kiemelt figyelmet fordítani rá. A célzás nem lehet sem túl szűk, sem túl széles hiszen mindkettő csökkentheti az eredményességet.
- Ügyelj a hirdetés elhelyezésére! – válaszd ki, hogy a hirdetésed hol jelenjen meg (a történetekben, a hírfolyamban, a képfolyamban, a keresésénél, a videóknál, stb.)
- Állítsd be a költségkeretet! – előre meghatározhatod, hogy a Facebook mennyit költsön el maximum egy nap alatt vagy a kampány egésze alatt.
- Mindig mérd az eredményeket! – a hatékonyságot monitorozni kell, hiszen csak így tudhatod, hogy a kampányod miként áll, szükség van-e bármiféle módosításra.
Mennyibe kerülnek a Facebook hirdetések?
Ez számos tényezőtől függ, a kattintásért fizetendő végső árat nagy mértékben befolyásolja, hogy a versenytársad mekkora ajánlatot tesz. Meghatározó a célközönség, a hirdetésed minősége, a beállított célközönség, valamint az, hogy az adott hirdetés mennyire illik hozzá.
A Facebookon hirdetni még ma is kifizetődő – élj a lehetőséggel te is!