Bármennyire is szép és jó a honlapod, nem érsz el vele eredményeket, ha senki nem tud róla. Szükség van tehát látogatókra, hogy megismerjék a weblapod. Ezeket a látogatókat valahogy oda kell csalogatni, oda kell vezetni a honlapra.
A lead pontosan ezt fejezi ki, és bármilyen magyar fordítással próbálkozunk, mint például érdeklődő, potenciális vásárló, az nem adja vissza, hogy a látogatóból komoly érdeklődőt faragunk azzal, hogy cselekvésre ösztönözzük. Ezt a témát járjuk körbe ebben a bejegyzésben.
Mit nevezünk leadnek, és melyek a jó minőségű lead ismérvei?
A leadnek nevezzük azokat a látogatókat, akik valamilyen módon kifejezésre juttatták érdeklődésüket a vállalkozásunk, termékünk, szolgáltatásunk iránt. Sokféle lead létezik, ezért célszerű ezeket csoportokba sorolni.
A Marketing Qualified Lead, a marketing által minősített érdeklődő olyan látogatót takar, aki valamely marketingeszközre reagált, például rákattintott egy hirdetésre, feliratkozott a hírlevélre, kitöltött egy kérdőívet, stb..
A Sales Qualified Lead az értékesítési eszközök által kiváltott érdeklődés, mint például egy ajánlatkérő űrlap kitöltése. Ezt a csoportot tovább is lehet bontani, például ki lehet emelni a ténylegesen potenciális vevőket a csalivadászok közül.
A lényeg tehát, hogy az érdeklődők saját akaratukból megadják legalább az e-mail-címüket, esetleg telefonszámukat és további személyes adatukat is.
Hogyan működik a lead generálás?
A minőségi leadek megszerzése nem megy magától, hanem célzott tevékenységekkel kell elérni. A spontán leadszerzés, ha működik is, nem ellenőrizhető folyamat. Az átgondolt és rendszeres lead gyűjtés a lead generálás feladata.
A lead generálás lépései:
- Figyelem felkeltése
- Átkattintás a honlapra
- Érdeklődés fokozása egy jó ajánlattal
- Adatok megadása az ajándékért cserébe
A látogatók többféle módszerrel jöhetnek, de majdnem mindig a landing oldalra jutnak, a minőségi leadekhez tehát ennek nagyon jónak kell lennie!
Ha szeretnél jobb minőségű, jól konvertáló landing oldalt, fordulj a Klikkmarketing szakértői csapatához.
A leadek minősítése
A minőségi leadekhez nagyon fontos a pontos célzás, ismerned kell a célközönséged, nekik kell értékes tartalmakat gyártanod és hirdetned.
Ha tömegesen érkeznek az érdeklődők, akkor osztályozni kell őket. Ki kell szűrni azokat, akikkel nagyobb valószínűséggel érdemes foglalkozni. Ez a vállalkozás profiljától függően sokféle lehet, de időszakosan is változhat.
Összegzés
Leadekre folyamatosan szükséged lesz. Kell egy stratégia a leadek generálására, értékes tartalmakat kell gyártanod és emellett hirdetned is kell. Fontos a honlapod minősége és a kommunikáció. A beérkezett leadeket minősíteni kell, folyamatosan finomítva a minősítési szabályokat. Ha értékesíteni szeretnél a weboldaladdal, meg kell találnod a közös nyelvet a célközönségeddel.