A digitalizációnak, a modernizációnak és a pandémiának köszönhetően egy teljesen új szemléletmód kialakulásának lehetünk szemtanúi a jelenben. A vállalatok átalakulásával a munkaerő-kölcsönzés is egy új, magasabb szintre lépett, hogy kielégítse az új elvárásokat.
Változó igények
A cégek modernizációja által a korábban elfogadott vezetői hozzáállás már elavulttá vált. Egyre nagyobb szerepet kap a felhatalmazás kérdésköre, ezáltal szükségessé válik a felhatalmazói vezetői stílus elsajátítása.
Alapvetően három vezetési stílussal találkozhatunk a munkahelyeken, ezek pedig a tekintélyelvű, a demokratikus és a laissez-faire, vagyis ráhagyós módszer.
A korábbi analóg világban nem volt elvárás a dolgozók részéről a munkahelyi demokratizálódás, míg a jelen digitalizációja szinte megköveteli azt. Fontos lett a munkavállalók számára, hogy hallathassák a hangjukat, adjanak a véleményükre, és részük legyen a döntéshozatalban. Ezekkel az igényekkel párhuzamosan vált lényegessé a felhatalmazás eszköze a vállalatoknál, amelynek lényege, hogy a vezetők bevonják az alkalmazottakat a döntéshozatali folyamatokba azáltal, hogy az egyéni szakértelmükre és ítélőképességükre építkeznek.
Ez a módszer növeli a kollégák elkötelezettségét a munkahelyük iránt, illetve javítja az önértékelésünket. Ahhoz, hogy a módszert sikerrel alkalmazzuk, arra rátermett vezetőkre van szükség.
A munkaerő-kölcsönzés lehet a legjobb megoldás
A WHC szolgáltatása által olyan modern felfogású, jól képzett vezetőkkel bővíthetjük a csapatunkat, akik tisztában vannak a felhatalmazásos módszer fontosságával és profi szinten képesek megvalósítani azt. A jó vezető tudja, hogy a siker eléréséhez a kollégák közötti remek együttműködés szükséges, képes motiválni a csapatot, meghallgatja a javaslatokat és beépíti azokat a döntésekbe. A felelősség megosztása, a támogatás, a bizalomépítés és ellenőrzés mind-mind jellemzője a felhatalmazó vezetőnek.
Nagyon fontos tehát a megfelelő szemléletmód elsajátítása vállalati szinten ahhoz, hogy a munka gördülékeny legyen és mind az alkalmazottak, mind a vezetők összhangban, egymást támogatva tudjanak dolgozni és olyan döntéseket hozni, amiből a cég profitálhat.
További eszközök
Jó, ha szem előtt tartjuk, hogy nem a munkahelyen töltött idő határozza meg az elvégzett feladatok mennyiségét, ezért érdemes elgondolkodni a home office lehetőségén vagy bármilyen egyéb, hibrid megoldáson. Adjunk lehetőséget a munkavállalóknak a kommunikáció kezdeményezésére, hiszen ezáltal tudjuk eszközölni a szükséges változtatásokat.
Továbbá dolgozzunk ki olyan juttatási csomagot, amely a jó döntéseket jutalmazza. A csomag mindenképpen tartalmazzon olyan különböző elemeket, amelyek hangsúlyt fektetnek a mentális és fizikai aspektusokra is.