Puente Nuevo, Ronda, Spanyolország
A sziklákon álló, 98 méter magas hid a 160 méter mély szakadék fölött ível át összekötve a régi és új városrészt.
Chengyang Wind-Rain Bridge, Kína
Ez a különleges fedett híd 1916-ban épült. A teljes hossza 64,4 méter, és 3,4 méter széles. A Linxi-folyó felett 10 méterrel ível át.
Kintai-kyo Bridge, Iwakuni, Japán
A Kintai-kyo Bridge egy történelmi, fából készült híd, Iwakuni-ban . A híd 1673-ban épült, öt egymást követő faívből, négy kőből épült mólóval.
Rialto, Velence, Olaszország
A Rialto hidat 1588-tól 1591-ig építették Velencében. A Canal Grande legszűkebb kanyarulatának két partját köti össze.
Károly-híd, Prága, Csehország
Európa egyik legrégebbi hídját 1357-ben kezdték el építeni azonban csak 1402-ben készült el. A Károly-híd 516 méter hosszú és majdnem 10 méter széles, melyen 30 szobor látható.
Khaju Bridge, Irán
A híd 1650 körül épült, II. Shah Abbas építtette. 105 méter hosszú, 14 méter széles, 23 boltív van rajta. A híd egyben gátként is működik, mely szabályozza a víz áramlását.
Széchenyi Lánchíd, Budapest
Építését gróf Széchenyi István kezdeményezte és báró Sina György finanszírozta.A Lánchíd 1839 és 1849 között épült. Hossza 380 m, szélessége 14,5 méter. Az angol William Clark tervezte, az építkezést névrokona Adam Clark skót mérnök vezette. A II. világháború végén a német hadsereg felrobbantotta. 1949-ben nyitották meg újra a Lánchidat. Építése idején a világ egyik legkorszerűbb és legjobban merevített függőhídja volt.
Ponte San’t Angelo, Róma, Olaszország
Ponte Sant’Angelo-t Róma legszebb hídjának tartják. Hadrianus császár építtette. A hidat Péter és Pál apostol szobra, valamint 10 angyal díszíti.
Öreg-híd, Mostar, Bosznia-Hercegovina
Mostar a nevét az ikonikus Öreg-hídról kapta (most = híd, stari = öreg) A Mostari hidat 1566-ban fejezte be egy török építész, Mimar Hajrudin, Szulejmán szultán megbízásából.
Pont du Gard Nimes, Franciaország
A Pont du Gard a Gardon-folyó völgyén keresztül szállítja a vizet. A rajta szereplő felirat szerint Agrippa hadvezér és veje építtette Kr. e. 19-ben. A Pont du Gard három, egymás felett elhelyezkedő árkádsorból áll. Az alsó szinten út vezet át, a legfelső szint tetején halad a vízvezeték.
Tower Bridge London, Anglia
A Tower Bridge 1886-94 között épült Horace Jones és társa, John Wolfe Barry győztes pályázata alapján. A híd tulajdonképpen kettős híd, mivel az alsó híd felnyitható, alatta tengerjáró hajók is elférnek. A híd tornyainak a víz feletti része 60 méter.
Pont Neuf, Párizs, Franciaország
Ez a legrégebbi Szajnán átívelő híd Párizsban. Teljes hossza 278 méter, szélessége 22 méter. A vallásháborúk miatt sokat késett az építkezés, amit végül IV. Henrik uralkodása alatt, 1607-ben adtak át.
Basteibrücke, Saxony, Szász-Svájc, Németország
Az Elba folyó partján, 194 méter magasan található a homokkő sziklákat összekötő Basteibrücke, egy fantasztikus 76 m hosszú kőhíd, mely a Mardeltelle-völgy fölött ível át. 1851-ben építették az előző fa híd helyére.
Iron Bridge (Vashíd), Shropshire grófság, Egyesült Királyság
A Vashidat Thomas Farnolls Pritchard építész és hídépítő mérnök tervezte. A híd előre gyártott alkotóelemeit a helyszínre szállították, amiket nem szegecsekkel szereltek össze, hanem ékekkel és fogazatokkal. Ez a világ első teljes egészében öntöttvasból készült szerkezete. A Severn-folyón átívelő Iron Bridge ma a Világörökség része.
Haoshang-híd, Szecsuán tartomány, Leshan, Kína
A Haoshang-híd a Nagy Buddha hegyét köti össze a szomszédos Wnyou heggyel. Részben fedett híd, szép pavilonokkal, , melynek alapjait sárkányok díszítik. A híd közelében fekszik a világ legnagyobb faragott Buddha-szobra, a leshani óriás Buddha-szobor.
Hampden Suspension Bridge, Kangaroo Valley, Ausztrália
A gyarmati idők utolsó fennmaradt, fából készült függőhídja a Hamped Függőhíd. 1895-ben kezdték építeni és 1898. május 19-én nyitották meg hivatalosan. A Kangaroo folyón átívelő híd 77 méter hosszú, 5,5m széles, a középkori stílusú homokkő torony 16,8m magas.
Oberbaumbrücke, Berlin, Németország
Az 1896-ban épült neogótikus híd nemcsak az utcai forgalmat szolgálta ki, hanem a felszíni vasútvonalat is. A II. világháború utolsó napjaiban a középső része felrobbant, ezt az 50-es években ideiglenes acélszerkezettel pótolták.
Shuanglong híd, Jianshui, Yunnan tartomány, Kína
A Lujiang és a Tachong folyó összefolyásánál épült a több mint 400 éves kőhíd. Kína fontos kulturális emléke a Csing dinasztia uralkodásának idejéből. Több tízezer homokkőből épült, a teljes hossza 148 méter, szélessége 3-5 méter.
Le Pont Alexandre-III, Párizs, Franciaország
A Szajnán átívelő III. Sándor hídja 1896 és 1900 között épült. III. Sándor cárról kapta a nevét. Oroszország és Franciaország közti barátság tiszteletére született. A Champs-Élysées negyedét köti össze az Invalidusokkal.
Karl Theodor Brücke, Heidelberg, Németország
A Neckar folyó fölött átívelő barokk híd Hiedelberg városának egyik leghíresebb látnivalója. A híd 1788-ban készült el. A hossza 200 m és átlagos szélessége 7 m.