Míg például Angliában három éve a London és Birmingham közti 160 km-es távolságon gondolkoznak, vagy, hogy ne menjünk túl messzire, hazánkban pedig már kb. 5 éve a 4-es metrót próbálják összehozni, addig Kína megnyitotta az új nagysebességű, ún. „bullet train” vasútvonalat Peking és Kuangcsou (másik nevén Kanton) között. A táv itt „csupán” 2300 km, melyet a vonat, 35 várost és a fél országot keresztezve, 8 óra alatt tesz meg.
A London – Tripoli távolságnak megfelelő útvonal hosszúságában világrekord, és hozzátéve, hogy 2007-ben Kínában még sehol sem voltak gyorsvasutak, egészen elképesztő ez a teljesítmény.
Az utazás Peking Nyugati Vonatállomásáról indul, és a nagyobb állomásokat tekintve áthalad Csengcsoun, Wuhanon, a Jangce folyón, majd Changsha városán. A legolcsóbb ülések az új vonatokon 500 jüanba, vagyis átszámítva kb. 18.000 Ft-ba kerül. Az út hossza ezzel egyébként kevesebb, mint a felére csökkent, ugyanis a bullet train és az ehhez szükséges sínpár megépítése előtt ugyanezen út 20 órát tett ki. A régi vonatok azonban még olcsóbb árai miatt továbbra is működnek, a régi síneken, párhuzamosan haladva az új mellett.
Az újdonsült útvonalnak köszönhetően új lehetőségek nyíltak meg a turisták előtt, hogy északról dél felé szeljék át az országot, melyben egyértelmű vetélytársai lettek a repülőgépeknek. Hiszen nem kell órákat várni a gép indulására, átmenni a csomagvizsgálaton, és mellesleg akik erre esetleg érzékenyek, azoknak az sem elhanyagolható, hogy nem kell izgulni egy esetleges turbulencia miatt.
Kínának az elkövetkező éveket tekintve ambiciózus tervei vannak, a vonatközlekedés fejlesztésére, különösképpen a keletről nyugatra tartó sínpályák kiépítésére. A terjeszkedés azonban nem maradt vita nélkül: nemrégiben tüntetések voltak a városhoz közel haladó nagysebességű sínhálózat miatt Pekingben, ugyanis a helyiek szerint ezzel elveszik a sín mellett élők nyugalmát, valamint az sem segítette a kormány elképzeléseit, hogy nemrégiben korrupcióval vádolták meg a vasútügyi minisztert, nem említve a 2011-ben, Wenzhouban történt vonatszerencsétlenséget, melyben 40 ember vesztette életét, és további 200 sérült meg.
Azonban a kínai állam kiadásai a nagy sebességű vasutakra már elérik az óriási, évi 22 100 milliárd Ft összköltséget, melynek hatására nem csoda, ha Kínai a 21. század vasút nagyhatalma lesz, vagy talán már lett is.