A teherszállító vagy áruszállító repülőgépeket kifejezetten árufuvarozásra tervezik. Mindenféle, az utasok kényelmét biztosító vonásokat nélkülöznek, általában egy vagy több hatalmas ajtóval rendelkeznek, ahol az árut be-és kirakodják. A teherszállító repülőgépek számos olyan jellemzővel bírnak, melyek megkülönböztetik őket az utasszállító repülőgépektől, ilyen a vastag törzs, magasan levő szárnyak, melyek lehetővé teszik, hogy a rakodótér a földhöz közel helyezkedjen el, valamint sokkal több kerékkel rendelkeznek, hogy a repülőgép nehéz körülmények között is le tudjon szállni, emellett a farok rész is magasan helyezkedik el.
Antonov An-225
A legnagyobb és legnehezebb teherszállító az Antonov An-225 Mriya, melyet 1988-ban helyeztek üzembe. Az Antonov An-225 –öt arra tervezték, hogy rakétahajtóműveket és a Buran űrsiklót szállítsa a szovjet űrprogram számára. A teherszállító rendkívül nehéz és nagyméretű tárgyakat szállít, akár 250.000 kg-ot a belsejében és 200.000 kg-ot a törzs felső részén.
A korábban lehetetlennek tartott légi teherszállítás az An 225 üzembe helyezésével megvalósult, mozdonyok és több száz tonnás generátorok légi szállítása is lehetővé vált. Továbbá a nemzetközi segélyszervezetek eszközévé is vált, hogy a vészhelyzetekben a nagy mennyiségű segélycsomagot és felszerelést tudjanak gyorsan, nagy távolságokra szállítani.
2011 szeptemberében 4 harci járművet szállított, melyek súlya elérte a rekordnagyságú 253,82 tonnát, sebessége pedig elérte a 763,2 km/h-át. 2009 augusztusában az Antonov 225 elszállított egy 189 tonnás gázerőműhöz szükséges generátort, melyet Örményországban telepítettek.
A második An 225-öt csak részben építették meg a szovjet űrprogram számára az 1980-as években , de sohasem fejezték be a Szovjetunió 1990-es felbomlása és a Buran űrprogram megszüntetése miatt. A döntés, hogy befejezzék az építését 2006 szeptemberében született, de a pénzügyi források szűkössége miatt, a befejezést újból elhalasztották.
Az Antonov An-124 egy másik nagyteljesítményű teherszállító gép, mellyel más repülőgépeket és műholdakat szállítanak. 1987 májusában rekordot döntött, ugyanis ez a repülőgép tette meg a legnagyobb távolságot üzemanyag újratöltés nélkül, ez a távolság 20 151 km volt. Az út összesen 25 óra 30 percen át tartott. Ilyen repülőgép tűnt fel a Die Another Day (Halj meg máskor) című James Bond filmben is.
Super Guppy
A Super Guppy a NASA által széleskörűen használt repülőgép, mely a nemzetközi Űrállomás számára szállít alkatrészeket. A Super Guppy-t a NASA az Európai Űrügynökségtől szerezte meg, a Nemzetközi Űrállomással kötött csere megállapodás értelmében. A Super Guppy a legutóbbi változata a NASA által használt Guppy teherszállítóknak. Már számtalan korábbi űrprogramban vett részt, beleértve a Gemini, az Apollo, és a Skylab programokat, melyekhez különböző űrhajó alkatrészeket szállított.
Boeing 747
A NASA-nál más teherszállítókat is alkalmaznak. Például a többször is átalakított Boeing 747-es repülőgépet, melyet angolul Shuttle Carrier Aircraft (SCA) –nak neveznek. Az SCA repülőgépeket az űrsiklók szállítására használják a leszállópályától vissza a Kennedy Űrközpontba, illetve olyan helyszínekre illetve helyszínekről szállítanak, amik túl nagy távolságra vannak.
Airbus Beluga
Az Airbus Beluga egy delfin formájú teherszállító, mely elsődleges feladata, hogy Airbus alkatrészeket szállítson a véső összeszereléshez Európán keresztül, de különjáratként is használható. Szállított már többek között űrállomáshoz szükséges alkatrészeket, hatalmas műalkotásokat, gyári berendezéseket és helikoptereket is.