A hangsebességnél gyorsabb repülés számos nehézséget vett fel. A szuperszonikus utasszállítók, például a Concorde esetében problémát jelentett a kapacitás és az üzemeltetési költségek kérdése is. Hiába rövidül az utazási idő, nem igazán üzemeltethető gazdaságosan és míg a Concorde jó esetben 144 utast tudott szállítani, addig egy Airbus A380-as akár 853 utassal is képes felszállni. A Concorde bevonása óta a szuperszonikus repülés megmaradt a vadászgépek privilégiumának, azonban az oroszok most egy meglepő tervel álltak elő.
Egy 200 tonna teherbírású katonai teherszállító megvalósíthatóságán dolgoznak, amely 2000 km/h sebességre lenne képes, hatótávolsága pedig 7000 km.
Az órási repülőgép 4-5 darab Armata platformra épülő nehézpáncélost vagy 8-10 könnyűpáncélos harckocsit tud majd befogadni a gyomrába. A 853 utashoz képest ez a szám elsőre kevésnek tűnhet, de a pusztító Armata darabjának súlya 45-55 tonna.
2024-ig 80 db szuperszonikus katonai teherszállítót számláló flottát terveznek létrehozni, ami azt jelenti, hogy 3 órán belül egy 7000 km sugarú körbe szinte bárhol le tudnak rakni egy 400 db Armata nehézpáncélosból vagy 900 db könnyűpáncélosból álló hadtestet, hogy azok utána 65-75 km/h sebességgel bármin átgázolva megközelítsék a célpontot.
Az oroszok persze mindig is jók voltak óriásgépek építésében, gondoljunk csak az Antonov An-225-ra, ami 640 tonna összsúlyú…
…vagy a Zubr légpárnás katonai járműre, ami 2013-ban váratlanul meglepte a békésen strandolókat.