Újabb nagy divatcég mond le az állatprémek használatáról

A Versace a jövőben nem használ fel állatprémet a termékeiben – jelentette be Donatella Versace egy interjúban, amelyet a The Economist című brit hetilap 1843 című magazinjának adott.

“Nem akarom, hogy állatokat öljenek meg ruhákért. Ez nekem nem tűnik helyénvalónak” – mondta a divatmárkát megalapító Gianni Versace húga.

Forrás: Humane Society International

A brit magazin szerint pálfordulásról van szó, mert a milánói központú divatárucég honlapján még mindig hirdeti a valódi szőrméből készült termékeket. Az állatprém elutasításával a Versace-ház olyan divatgurukhoz csatlakozik, mint Giorgio Armani, aki 2016-ban belépett a Fur Free Alliance-be, a Szőrmementes Szövetségbe. Nemrég a Gucci is kivonta kínálatából a valódi szőrmét. Nem használja fel az állatok bundáját Calvin Klein, Hugo Boss és Ralph Lauren sem.

Forrás: flickr/muffinn

A LAV olasz állatvédő szervezet adatai szerint világszerte évente 95 millió állatot ölnek meg a prémjéért, főleg Európában és Kínában. A szervezet nemrég elindította Animal Free Fashion nevű programját, amely erkölcsi elismerésben részesíti az állati termékeket elutasító vállalatokat, és a kezdeményezésnek nagy sikere van. Világszerte 750 kiskereskedelmi cég, köztük a Hugo Boss, a Yoox Net-a-Porter és Stella McCartney csatlakozott egy másik kezdeményezéshez, a Fur Free Retailerhez.

Forrás: Wikimedia Commons/Pkuczynski

A Versacét eddig heves bírálatok érték olyan állatok bundájának a felhasználásáért, mint a nyérc (vidramenyét) vagy a nyestkutya.

A Versace egy nagy befolyású divatház, a túlzó csillogás szimbóluma, amelynek döntése a valódi szőrme mellőzéséről jelentős előrelépés – állapította meg az állati prémekkel folytatott kereskedelem teljes beszüntetéséért küzdő nemzetközi szervezet, a Humane Society International.

Forrás: Respect for Animals

A Nemzetközi Szőrmeszövetség csalódottságának adott hangot.A szőrmegyártók szerint a nagy divatházak többsége továbbra is használni fogja az állati prémet, mert tisztában van azzal, hogy “egy természetes termékről van szó, amelyet felelős módon állítanak elő”.

Forrás: Wikimedia Commons/EfAston


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!


Ha érdekesnek találod a cikket,
oszd meg ismerőseiddel is!